امروز روز افتخار برای ایران اسلامی است
تاريخ ارسال خبر : 16 آوریل 2017 | ساعت 15:23 | کد خبر: 36164 | sv250 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”رئیس جمهوری در عسلویه استان بوشهرگفت: امروز روزی است که به حول خداوند شاهد یک قدم بزرگ در پیشرفت کشور هستیم که روز خوشحالی برای ملت و دولت ایران و روز غرور برای ایران و دوستداران ایران است.روحانی2

به گزارش “عسلویه نیوز”حجت الاسلام حسن روحانی امروز در آیین افتتاح ۵ ابر پروژه در عسلویه استان بوشهر اظهار داشت: بزرگترین هدف دولت این است که جمهوری اسلامی ایران در نقطه اوج قرار گیرد .

وی اضافه کرد: روزهای بزرگی در تاریخ این کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجود دارد که مایه افتخار برای ماست و امروز نیز از آن روزهایی است که به عنوان یک افتخار در تاریخ صنعت نفت کشور به ثبت رسیده است.

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: آن روز که من دیدم اقتصاد دانان کشور توانستند تورم ۴۵درصدی را تک رقمی کنند آن روز، روز افتخار نه برای دولت و اقتصاد دانان بلکه برای ملت ایران بود.
وی تصریح کرد: آن روز که اقتصاد کشورمان توانست تورم ۴۵ درصدی را تک رقمی کند و روزی دیگر که رشد کشوربعد از ۱۲ سال انتظار برای اولین بار از هشت درصد عبور کرد روزهای افتخار نه برای دولت بلکه برای ملت ایران بوده است.

روحانی ادامه داد: آن روز که در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا  توانستیم حرف ملت ایران را به کرسی بنشانیم نیز روز دیگری از افتخار ما بوده است.

وی عنوان کرد: امروز با بهره‌برداری از فازهای ۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ و ۲۱ در پارس جنوبی اقتصاد مقاومتی ایران تحقق یافت و به عنوان یک افتخار دیگر در تاریخ صنعت نفت ثبت گردید.

رئیس جمهوری با اشاره به روزهای پرافتخار صنعت نفت در سال گذشته و امسال عنوان کرد: افزایش دو برابری میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی و افزایش میزات تولید نفت و رسیدن به میزان تولیدات به قبل از دوران تحریم از دیگر افتخارات ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز با بهره‌برداری از ۵ فاز گازی که به دلیل این که یک فاز آن معادل دو فاز است با ۶ فاز گازی، طرح برداشت نفت از لایحه های نفتی و چندین طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بیش از  ۲۰ میلیارد دلاری روز ماندگاری در صنعت نفت و گاز رقم خورده است.

روحانی با اشاره به این که ما قادر به صرف کلمه می توانیم هستیم، گفت: افزایش تولید گاز از ۲۴۰ میلیون مترمکعب به ۵۷۵ میلیون متر مکعب  در روز نشان دهنده این است که ما می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی افزود:  با اتحاد، همدلی، وحدت و به دور از مسائل جزئی و پیش پا افتاده می توانیم عزت،  پیشرفت، آرامش دوباره، موفقیت و اقتصاد دانش‌بنیان در کنار حرکت به سمت قله‌های پیشرفت را برای کشور و مردم به ارمغان آوریم.

روحانی بیان کرد: ملت ایران ملتی با فرهنگ، دارای عشق به قرآن، عشق به پیامبر و اهل بیت(ع) و دارای اخلاق است که باید بگذاریم فضای ما با دروغ، تهمت و سخن خلاف آلوده گردد.

وی با اعلام این که افتخار ما راستگویی، شفافیت، احترام به حقوق یکدیگر و بزرگانمان است، یادآور شد: ملت ما خواهان صلح، آرامش، پیشرفت و امنیت است و کاری نکنیم که در مقابل بزرگانمان شرمنده شویم که شرمندگی در یوم‌الحساب بدتر و بیشتر است.

رئیس جمهوری با اشاره به این که در سابق هر مکانی که صنعت نفت در آن مستقر می‌شد امکانات خوبی هم به محیط پیرامونی می داد،گفت: بهترین بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها،بنادر، تفریح‌گاه‌ها، اشتغال و شور و نشاط اجتماعی در این قبیل مناطق ایجاد می‌شد.

وی افزود: ضروری است اگر پیشرفتی هم توسط وزارت نفت در پارس جنوبی انجام می‌شود محصول این پیشرفت برای مردم استان بوشهر و به ویژه شهرهای کنگان، عسلویه و نخل تقی نیز وجود داشته باشد و آنها نیز از این محصول بهره‌مند شوند.

روحانی تصریح کرد: اگر قرار است شغلی در این منطقه ایجاد شود باید مردم بومی استان بوشهر و شهرهای کنگان، عسلویه و نخل تقی از آن بهره مند باشند.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: از وزیر نفت می‌خواهم که با توجه به این که خواهان توسعه همه جانبه هستیم باید به محیط زیست و سلامت هوا، زمین و دریا توجه کنیم که این اولویت اول ما در
در حوزه عمرانی است.

روحانی بیان کرد: برای رفع مشکلات اجتماعی مردم در استان های نفت خیز مانند بوشهر ۳ درصد نفت را به این استان ها اختصاص دادیم که مشکلاتی پیش آمد و در صدد این هستیم که با ارائه طرحی بتوانیم این سه درصد را به این استان ها ارائه کنیم./فارس
🔰کانال عسلویه نیوز را به دوستان خود معرفی کنید
https://t.me/assalouyehnews


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ