- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

انتقاد نتانیاهو از نتایج مذاکرات تهران و ۱+۵ : به ایران وقت ندهید

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ایران پنج هفته اضافی ، فرصت پیدا کرده تا غنی سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد.

نخست وزیر اسرائیل به شدت از نتایج مذاکرات ۱+۵ و ایران در استانبول انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران [1] به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو گفت: ادامه مذاکرات در ما می آینده ، هدیه ای برای تهران است. تعیین زمان بعدی مذاکرات به معنی ارائه وقت بیشتری به ایران برای ادامه غنی سازی اورانیوم است.

ایران و گروه ۱+۵ در روز شنبه گذشته مذاکرات هسته ای را برگزار کردند. دو طرف از نتایج این مذاکرات ابراز رضایت کرده و از برگزاری مرحله بعدی این گفتگوها در ماه می آینده در شهر بغداد خبر دادند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد:  ایران پنج هفته اضافی ، فرصت پیدا کرده تا غنی سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد.

نتانیاهو ادامه داد: ایران باید فورا کل فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند. همه اورانیوم غنی شده خود را به خارج از ایران منتقل و تاسیسات غنی سازی خود در فردو را تعطیل کند.

وی همچنین با توصیف ایران به “بزرگ ترین قدرت فعال تروریستی” در جهان گفت که نمی توان به چنین قدرتی اجازه داد بمب اتمی بسازد.

کاترین آشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان نماینده گروه ۱+۵ ، مذاکرات با ایران را مفید و سازنده توصیف کرده و گفته بود مرحله بعدی مذاکرات در ماه می و در شهر بغداد برگزار خواهد شد.