- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تصمیم نهایی درمورد فن آوری خط دروازه درتیرماه

فیفا بعد از یک اتفاق جنجالی دیگر بر سر عبور توپ از خط دروازه اعلام کرد مرحله پایانی آزمایش فن آوری خط دروازه در ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد و تصمیم نهایی در این مورد در ژوییه (تیرماه) گرفته می شود.


   به گزارش خبرگزاری ها، تیم چلسی یکشنبه شب در مسیر صعود به فینال رقابت های جام حذفی انگلیس با نتیجه پنج بر یک تاتنهام را شکست داد.

اما گل دوم این تیم که توسط ”خوآن ماتا” به ثمر رسید در واقع ناشی از اشتباه فاحش ”مارتین اتکینسون” داور مسابقه بود.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهند که اتکینسون بی آنکه توپ از خظ دروازه بگذرد، آن را به عنوان گل پذیرفته است.

هیأت بین المللی قانونگذاری فوتبال به عنوان نهاد مسوول تصویب قوانین مربوط به این رشته ماه گذشته ورود دو سیستم به مرحله آزمایشی دوم را تأیید کرده بود.

یکی از سیستم ها دوربینی به نام ”چشم عقاب” است که هم اکنون در رشته های کریکت و تنیس مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری ”داور گل” است که در آن از نوعی توپ ویژه استفاده می شود.

تغییر قوانین در فوتبال نیازمند شش رأی هیأت بین المللی قانونگذاری فوتبال است که از چهار فدراسیون فوتبال بریتانیا و چهار نماینده از فیفا تشکیل شده است.

بر همین اساس فیفا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آخرین برنامه ریزی های روز جمعه انجام شد و مرحله دوم آزمایش ها قبل از پایان ماه آوریل صورت می گیرد.

فیفا امیدوار است با انجام این آزمایش ها استفاده از یکی این دو سیستم را برای مسابقات جام باشگاه های جهان در ژاپن قطعی کند اما لیگ برتر انگلیس می خواهد این فن آوری را قبل از شروع فصل به مسابقات خود ببرد.