جذب ۵۰۰ حق العمل کار برای گمرک/ جزئیات پذیرش
تاريخ ارسال خبر : 16 آوریل 2016 | ساعت 14:14 | کد خبر: 34818 | sv339 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” این آزمون در حالی پس از پنج سال انجام می گیرد که بخش عمده ای از گمرکات ایران در طی چند سال گذشته بدین سوء به دلیل نوع تخلفاتی که توسط بخشی از حق العمل کاران ایجاد شده با کمبود شدید حق العمل کار مواجه گردیده اند که با جذب های جدید انتظار می رود در کنار بهبود مشکلات سایت ثبت سفارش و اظهار کالا ، گمرکات کشور بیش از این در ارائه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی موفق باشند .گمرک ایران

در حالی که گمرکات سراسر کشور از جمله بوشهر از کمبود شدید حق العمل کار رنج می برد خبر می رسد که گمرک ایران درصدد جذب ۵۰۰ نفر در این بخش پس از طی آزمون متمرکز می باشد .

 

بر اساس این گزارش ؛ متقاضیان می توانند در یک فرصت ده روزه که از روز سه شنبه این هفته آغاز و تا سی و یکم فروردین ماه ادامه دارد با مراجعه به سایت www.sanjesh.org  اقدام به نام نویسی کنند .

 

گفتنی است این آزمون در حالی پس از پنج سال انجام می گیرد که بخش عمده ای از گمرکات ایران در طی چند سال گذشته بدین سوء به دلیل نوع تخلفاتی که توسط بخشی از حق العمل کاران ایجاد شده به کمبود شدید حق العمل کار مواجه گردیده است و با جذب های جدید انتظار می رود در کنار بهبود مشکلات سایت ثبت سفارش و اظهار کالا گمرکات کشور بیش از این در ارائه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی موفق باشند .

 

جزییات آزمون کارگزاران گمرکی ( حق العمل کار)

 

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارگزاران گمرکی در سال ۱۳۹۵ می‌رساند که ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی : www.sanjesh.org از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۴ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۱/۳۱ پایان می‌پذیرد.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون به شرح ذیل و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

 

شرایط عمومی ثبت نام

 

–    داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

–    التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

–    عدم سوء پیشینه کیفری و قاچاق گمرکی

–    انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (ویژه برادران) ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی معافیت دائم و پایان خدمت وظیفه عمومی، تاریخ ۹۵/۳/۶ می باشد.

–    داوطلبان نباید از مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی دستگاههای دولتی باشند

 

شرایط اختصاصی ثبت نام

 

–    دارا بودن حداقل بیست و پنج سال تمام تا تاریخ برگزاری آزمون (۱۳۹۵/۳/۶)

–    دارا بودن حداقل مدرک کاردانی در رشته امور گمرکی و یا کارشناسی و بالاتر در سایر رشته ها. ملاک عمل برای محاسبه تاریخ فارغ التحصیلی، تاریخ ۹۵/۳/۶ می باشد.

 

پرداخت وجه ثبت نام

 

متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت‌نام در آزمون استخدامی می‌بایست از روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۴ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳۹۵/۱/۳۱ پس از مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی:  www.sanjesh.org نسبت به واریز مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ (پانصد هزار) ریال به عنوان هزینه ثبت‌نام در آزمون کارگزاران گمرکی از درگاه اینترنتی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.

 

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت درآزمون

 

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه مورخ ۹۵/۳/۴ برای مشاهده و پرینت، بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه مورخ ۹۵/۳/۶ برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نمی‌باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.

تعیین محل برگزاری آزمون براساس آمار ثبت‌نام کنندگان خواهد بود که در روزچهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۲/۲۹ ازطریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

مواد آزمون

 

– قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن (مصوب ۹۰)

– مقررات صادرات و واردات و آئین نامه اجرایی آن  و اصول طبقه بندی کالا

– مباحث مرتبط با پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی

– اینکوترمز (۲۰۱۰)

– کلیه مواد آزمون با ضریب یک محاسبه خواهد شد.

 

تذکرات

 

– تعداد ۵۰۰ نفر از متقاضیان شرکت کننده درآزمون و واجد شرایط بعنوان کارگزار گمرکی پذیرفته خواهند شد.

 

 ضمنا جهت دریافت منابع آزمون اینجا را کلیک نمایید.

جهت دریافت قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرایی اینجا را کلیک نمایید.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ