آمادگی شبکه بهداشت عسلویه برای مقابله با انواع بیماری‌ها
تاريخ ارسال خبر : 16 آوریل 2016 | ساعت 14:22 | کد خبر: 34821 | sv241 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: این نهاد به منظور مقابله با انواع بیماری‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است.هموفیلی

به گزارش “عسلویه نیوز” محمود میرحاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه با اشاره به ۱۷ آوریل روز جهانی هموفیلی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان عسلویه به منظور مقابله با انواع بیماری‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با اشاره به راه‌های مقابله با هموفیلی افزود: نخستین نشانه بیماری هموفیلی خونریزی‌های طولانی پس از ایجاد خراش‌های کوچک در بدن است و باید با مشاهده نشانه‌ها به مقابله با بیماری برخواست.

میرحاجی تصریح کرد: از نشانه‌های اولیه هموفیلی خونریزی‌های طولانی پس از ایجاد خراش‌های کوچک در بدن فرد است و با پیشرفت این بیماری علایم شدیدتری مثل خونریزی‌های دردناک داخل مفصلی بروز می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای این بیماران تنها راه حل درمانی پیوند کبد است که هزینه بسیار زیادی را دربر دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه، مهم‌ترین خدمات حفظ سلامت این مبتلایان را انجام فیزیوتراپی و بازتوانی برشمرد و افزود: هموفیلی ناشی از کمبود فاکتور انعقاد خون شماره ۸ است که از آن با نام هموفیلی A یا هموفیلی کلاسیک یاد می‌شود البته در ۸۵ درصد موارد این‌گونه است و در ۱۵ درصد دیگر بیماران هموفیلی خونریزی بر اثر فاکتور انعقادی ۱۱ به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: هموفیلی دسته‌ای از بیماری‌های ارثی است که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده است، این بیماری تقریباً به طور انحصاری در مردان به‌وجود می‌آید.

میرحاجی تاکید کرد: برای پیشگیری از تولد فرزند مبتلا به این بیماری بهترین راه انجام مشاوره‌های ژنتیکی، انجام آزمایش‌های پیش از ازدواج و بررسی شجره‌نامه‌های زوجین است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ