آغاز گرانی قیمت بنزین با پایان ثبت‌نام‌ ها
تاريخ ارسال خبر : 18 آوریل 2014 | ساعت 11:17 | کد خبر: 31154 | sv171 | چاپ این مطلب

درحالی که احتمال افزایش قیمت بنزین از ابتدای اردیبشهت بیش از پیش شده است، حال مسئولان دولتی از تعین قیمت و اعلام نرخ جدید بنزین پس از مشخص شدن وضعیت یارانه‌ها و یارانه بگیران خبر می‌دهند.

به گزارش “عسلویه نیوز” با اعلام نرخ جدید بنزین از یکشنبه هفته آینده سرنوشت بنزین در سال جدید رقم می‌خورد و مصرف کنندگان باید به فکر پرداخت حداقل بنزین دریافتی وسایل نقلیه خود باشند.

بر اساس گفته‌های مسئولان دولتی مبنی بر اعلام قیمت پس از تعیین تکلیف بنزین، این بار مسئولان تاکید دارند تا هفته آینده منابع حاصل از انصراف یارانه‌بگیران مشخص می‌شود که میزان آن تغییر حامل‌های انرژی را تعیین می‌کند.

در روزهای پر سر و صدای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و احتمال افزایش ۲۴درصدی نرخ حامل‌های انرژی، امروز نیز مسئولان دولتی از روند رشد قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل صحبت کردند.

برخی مسئولان دولتی امروز وعده برداشت کمی از افزایش ناشی از قیمت حامل‌های انرژی را داده‌اند اما این وعده‌ها منوط به انصراف یارانه بگیران در کشور است.

در این میان نوبخت- معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور- با اشاره به اینکه از منابع ۴۸ هزار میلیاردی حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به علاوه ۱۱ هزار میلیارد تومان تصریح شده در بودجه برای صرف در هزینه‌های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها استفاده خواهد شد، گفته است که هر مقداری که بتوانیم از محل انصراف از دریافت یارانه نقدی منابع بیشتری به دست آوریم از این ۴۸ هزار میلیارد تومان ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به آهنگ رشد قیمت حامل‌های انرژی گفت که این رشد نیز می‌تواند وابسته به منابعی باشد که دولت از محل انصراف یارانه‌های نقدی به دست می‌آورد.

همچنین طیب‌نیا – وزیر اقتصاد و دارایی – امروز اعلام کرده است که افزایش قیمت حامل‌های انرژی با توجه به رکود تورمی با حداقل میزان انجام می شود و حتی از حدی که مجلس به ما مجوز داده بود کمتر خواهد بود.

در حالی که امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی وزیر نفت به پرسش‌های نمایندگان پاسخ می‌داد، وزیر اقتصاد و دارایی درباره قیمت حامل‌های انرژی گفت به علت رکود تورمی که از گذشته حاکم بود میزان افزایش قیمت‌ها با حداقل ممکن اجرایی می‌شود.

حال کمتر از یک هفته دیگر قیمت نهایی بنزین و گازوئیل مصرفی اعلام می‌شود و مسئولان دولتی که وعده افزایش قیمت حامل‌ها انرژی با شیب ملایم را داده‌اند، معتقدند پس از اعلام وضعیت یارانه‌بگیران و مشخص شدن تعداد این افراد قیمت نهایی بنزین مشخص می‌شود.

منبع: ایسنا


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ