واقعیت های تکراری عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 18 آوریل 2014 | ساعت 12:04 | کد خبر: 31162 | sv221 | چاپ این مطلب

” عسلویه نیوز” هربار که دست بقلم میشوم تا گوشه هایی از مشکلات مرکزیت استان مستعد که قطب اترژی کشور با آن موقعیت استراتژیک که دارد را به رشته تحریر درآورم بخود میگویم که چه فایده ای دارد؟مگرکم گفته شده و یا مدیری که میبایست این موارد را ببیند نمیبیند؟!!ولیکن بازهم بر خودم وظیفه دانستم که بگویم وبنویسم.عسلویه

استان بوشهر علاوه برمنابع عظیم گاز ونفت ،در امر صادرات وپخش این انرژی نقش بسزایی دارد.در منطقه عسلویه که در جنوب استان واقع شده است ، استخراج وانتقال گاز از میادین پارس جنوبی انجام میپذیرد.

تمامی نیروگاه های کشور جهت تولید انرژی الکتریکی ، وابستگی کامل به گاز منطقه پارس جنوبی دارند و دیگر صنایع عظیم کشورهمچون فولاد نورد اهواز واصفهان، ذوب آهن، مس سرچشمه کرمان، کارخانه جات و صنایع زی دستی و… به جرات میتوان گفت که بدون گاز، قدرت تولید یا بطورکامل ازبین میرود ویا در روند بهره برداری تولیداتشان نبودن گاز تاثیربسزایی دارد.

این استان که طولانی ترین مرز ساحلی با آبهای نیلگون خلیج فارس دارد در امر صادرات وواردات نقش بسزایی دارد.موقعیت حائز اهمیتی استراتژیک آن از لحاظ قطب انرژی وتامین کننده انرژی کشور که مدیریت با تدبیر وتامل میطلبد ودفاع از مرزهای آبی وخشکی وآمادگی لازم از لحاظ پدافند غیر عامل و دیگر مشخصه های این استان همچون شیلات وکشاورزی بنام ومعروف آن انتظار میرود که نگاهی بس عمیق تر وبادقت تر به این استان شود.

خصوصیات تمامی این مواردی که بعضا نام بردم بهمراه داشتن مردمی ولایتی ومومن با تعهد این استان را حقیقتا از دیگر استان ها ممتاز مینماید.حال سوال اینجاست که چرا این استان با این همه موقعیت و منابعی که دارد گوشه ای از اون کارخانجات وصنایع در این استان نمی باشد؟

عسلویه

آیا باید گاز را بوسیله لوله های انتقال که هزینه های سرسام آوری در اجرا دارد بهمراه هزینه های تعمیرات ونگهداری بپردازیم وبه اهواز واصفهان انتقال دهیم (که باعث افت فشار در زمستان جهت رسیدن گاز به شمال کشور میباشد)ودر آنجا صنایع آهن وفولاد که تازه منابع آهن هم بعضا دراین استانها نیست باشد؟!!!

یا بیائیم اینگونه صنایع را در این استان مستعد(بوشهر)در کنار منابع گاز که از موارد اولیه لازم شان است وبهتر وصدالبته کم هزینه تر میتوان تولیدات آنها را به مصرف کننده و یا حتی در امر صادرات و کاهش مخاطرات زیست محیطی را دارد، داشته باشیم.

این استان بنظر من میتوان با این نعمت های خدادای ونیروهای عظیم انسانی که قریب به اتفاق همگی تحصیل کرده میباشند به یک استان علمی صنعتی تبدیل شود .

با اتصال این استان به خط ریل آهن کشوری حجم عظیمی از ترافیک های باری وترانزیتی در راه های حتی کشور کاهش می یابد که در امنیت وایمن کردن راه ها نقس بسزایی دارد.مرکزیت این استان فاقد مراکز خدماتی رفاهی بخش خصوصی است.

از پزشکان دعوت بشود تا با کمک ویاری سرمایه گزاران یک بیمارستان فوق تخصصی با امکانات لازم احداث شود تا این همه مردم در شبانه روز جهت امر درمان به استانهای مجاور مجبور به مسافرت نشوند.

کودکان ونوجوانان این استان بدلیل شرایط آب وهوایی نیاز مبرم به مراکز تفرجگاهی دارند که این کار نیز میتوان با کمک بخش خصوصی جهت مسائل فرهنگی که میبایست توجه خاصی شود با کمک وحمایت مسولین در یک محیط استاندارد اجرا وبه بهره برداری برسد.

ودر پایان پیشنهاد میکنم ازکه مسولین استان از مردم جهت مشارکت در طرح ونظر دعوت کنند .

بیائیم خودمان را و دیار مقاوت بوشهر را آنگونه که باید بشناسیم.انشاالله .

حسین دهدشتی-کارشناس ارشد مهندسی برق-قدرت 


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ