اقتصاد مقاومتی ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش روحیه خودباوری در بین مردم است
تاريخ ارسال خبر : 17 آوریل 2016 | ساعت 14:08 | کد خبر: 34832 | sv234 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” فرماندار عسلویه گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش روحیه خودباوری در بین مردم است.نادری

به گزارش”عسلویه نیوز”عبدالله نادری در نشست مسئولان شهرستان عسلویه با مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، ماه بندگی خدا و توجه اساسی به شعار “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” در سال ۹۵ تاکید کرد: معنای اقتصاد مقاومتی در بعد ملی این است که باید کشور را در برابر هرگونه تغییر و حوادث خارجی که رخ می‌دهد بیمه کرد و توانایی ایستادگی در برابر تکان‌های اقتصادی منطقه و دنیا را باید داشته باشیم.

وی با اشاره به اساسی‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی، افزود: ترویج فرهنگ کار و تلاش در کشور، خوداتکایی و خودباوری مهم‌ترین رویکرد در این قسمت است و مشارکت مردم نقطه شروع اقتصاد مقاومتی است.

فرماندار عسلویه با اشاره به ترویج فرهنگ کار و تلاش به عنوان نقطه آغاز اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ترویج فرهنگ کار و تلاش در کشور و گسترش روحیه خودباوری در بین همه مردم است.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در این زمینه گام‌های موثری برداشته است، ادامه داد: کاهش وابستگی به نفت در بودجه سال ۹۵، توجه به صادرات غیرنفتی، حل مشکلات واحدهای تولیدی، انضباط مالی و کاهش نرخ تورم تنها بخشی از رویکردهای اساسی دولت در این حوزه بوده است.

فرماندار شهرستان عسلویه با اشاره برنامه‌های گوناگون در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری، همچنین فراهم کردن زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مختلف کار، تلاش و سازندگی در عرصه‌های مختلف شهرستان باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان تسریع و تسهیل شود، گفت: عسلویه دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری است.

فرماندار عسلویه با اشاره به ابعاد مختلف رشد و توسعه گردشگری، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های محیطی و مشارکت نیروهای بومی در این حوزه می‌تواند دوران جدیدی را در شهرستان رقم بزند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان عسلویه افزود: اداره کل محیط زیست استان قول مساعد داده است که طرح مطالعاتی منطقه گردشگری نای‌بند را تا دوماه آینده به اتمام برساند و بعد از آن وارد مراحل پایانی تصویب و نهایی شدن خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های مهم امسال، عنوان کرد: پیگیری موضوع اشتغال و استفاده از فرصت‌های جدید در این قسمت از دیگر برنامه‌های مهم سال ۹۵ در عسلویه است.

نادری افزود: استقرار ادارات و تسریع بیشتر در اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های مهم در این منطقه است که با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط باید صورت اجرایی و عملی به خود بگیرد.

وی گفت: اعتبارات تخصیصی در حوزه عمرانی شهرستان عسلویه در سال ۹۴ با رشد ۴۳ درصدی روبه‌رو بوده است که ۱۰۰درصد اعتبارات این بخش تخصیص یافته است.انتهای پیام


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ