مجوز متقاضیان بیمارستان خصوصی در بوشهر واگذار می‌شود
تاريخ ارسال خبر : 19 آوریل 2011 | ساعت 14:07 | کد خبر: 4349 | sv264 | چاپ این مطلب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان بوشهر گفت: در صورت تاخیر در راه‌اندازی ۳ بیمارستان خصوصی در بوشهر از سوی متقاضیان، مجوز آنان به افراد دیگری واگذار می‌شود.

به گزارش عسلویه نیوز، غلامرضا حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مشکلات درمانی در بوشهر راه‌اندازی بیمارستان خصوصی اقدام خوبی برای مردم است تا از سفر به استان‌های همجوار جلوگیری شود.
وی افزود: البته متقاضیان راه‌اندازی بیمارستان‌های حصوصی نیز باید نسبت به راه‌اندازی این بیمارستان‌ها اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: فرصت یک‌ساله برای متقاضی ۳ بیمارستان خصوصی در استان دادیم تا نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنند، در غیر این صورت مجوزشان به افراد دیگری واگذار می‌شود.
حیدری خاطر‌نشان کرد: این فرصت آخر برای متقاضیان سه بیمارستان خصوصی بوشهر است و تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنند.
وی درباره وضعیت برخی مراکز درمانی بوشهر که مالک خصوصی دارند، گفت: اخیراً برای برخی مراکز درمانی بوشهر مالک خصوصی پیدا شده که این وضعیت خوبی برای استان نیست.
حیدری افزود: پس از ۵۰ سال از فعالیت مرکز درمانی شهدای خیبر واقع در خیابان شهید عاشوری بوشهر، اکنون این درمانگاه مالک پیدا کرده که حکم قضایی در اختیار دارد، ضمن اینکه درمانگاه نبی اکرم در کوچه مجاور سازمان بازرگانی استان نیز همین وضعیت را پیدا کرده و بیم آن می‌رود که مابقی مراکز درمانی بوشهر به این سرنوشت دچار شوند.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازسازی و نوسازی درمانگاه‌های بوشهر، این وضعیت و پیدا شدن مالکان جدید برای برخی مراکز درمانی بوشهر مشکلات اساسی به حوزه بهداشت وارد می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ارتباط با وضعیت بهداشتی و مصرف دارو در استان بوشهر با اشاره به اینکه ایران از نظر مصرف فراوانی دارو رتبه چهارم جهان را دارد، تصریح کرد: بخشی از تجویز داروها توسط بیماران صورت می‌گیرد و بخشی نیز برای حفظ بیماران توسط پزشکان تجویز می‌شود‌.
‌حیدری گفت: هم‌اکنون به دلیل مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیک مقاومت دارویی در بیماران بوشهری ایجاد شده و به دلیل عدم پاسخ به درمان بیماران استفاده از نسل‌های جدید آنتی‌بیوتیک رایج شده است‌.
وی افزود: تلقی غلط در‌باره داروهای ساخت داخل نیز موجب شده تا برخی از بیماران به مصرف داروهای خارجی با هزینه‌های گزاف رو آورند‌.
‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، بیان داشت: این در حالی است که تقاضا برای مصرف داروهای ایرانی در برخی از کشورهای خارجی به مراتب بالا‌تر از کشور ماست‌.
حیدری در ارتباط با تاخیر در راه‌اندازی دومین کلینیک درمانی بوشهر در بهمن‌ماه گذشته به جای ساختمان بیمه ایران در چهار راه کشتیرانی بوشهر، گفت: این ساختمان معارضانی داشت که امکان ایجاد کلینیک شماره ۲ بوشهر در آن فراهم نشد.
وی افزود: اکنون ساختمانی در خیابان شهید باهنر بوشهر که مناسبت‌تر از مکان قبلی است برای این منظور پیش‌بینی شده و امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه بانک عامل ما برای گرفتن تسهیلات مشخص شده و تا شهریور شاهد راه‌اندازی این مرکز باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: ساختمان و تجهیزات کلینیک شماره ۲ بوشهر بسیار مجهزتر از کلینیک حضرت ابوالفضل (س) است که انتظار می‌رود تا شهریورماه مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ