- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سفر مقام مهظم رهبری به عسلویه راهگشاست ، مسئولین همت کنند

قیصر صالحی نماینده ی سابق مجلس در دوره هفتم خواستار پیگیری فرمان راهگشای مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مشکلات و رفع نیازاهالی شهرهای عسلویه و نخل تقی شد و تصریح کرد: یکی از رویدادهای مهم منطقه ای و ملی سفر مقام معظم رهبری به منطقه ی پارس جنوبی است . رهبر معظم انقلاب در سال «جهاد اقتصادی » و در طلیعه ی سال نو اولین سفر خود را به منطقه ی پارس جنوبی که در واقع پایتخت انرژی و قلب اقتصادی کشور است اختصاص داده ؛ که این نشان دهنده ی اهمیت این منطقه ی استراتژیک است . صالحی افزود : این سفر دارای برکات بسیاری برای استان است چرا که ایشان این منطقه را جبهه ی اول اقتصادی در سال جهاد اقتصادی دانستند.
صالحی افزود : این سفر دارای برکات بسیاری برای استان است چرا که ایشان این منطقه را جبهه ی اول اقتصادی در سال جهاد اقتصادی دانستند . نگاه مقام رهبری نسبت به استان بوشهر و مردم این خطه از میهن اسلامی و تاکید ایشان بر دانش افزایی در زمینه های گاز و پتروشیمی و همچنین تربیت نیروی انسانی می تواند راهگشا و نقشه ی راهی برای توسعه ی این منطقه و شکوفا کردن اقتصاد ملی و منطقه ای باشد.

نماینده سابق مردم دیر ، کنگان و جم تصریح کرد: در چند سال اخیر در این منطقه کارهای شایسته و خوبی صورت گرفته و وزارت نفت توانسته است با استفاده از پتانسیل های موجود ضمن پیشبرد و احداث پروژه های ملی ، به برخی از مشکلات منطقه نظیر دستیابی مردم این خطه به آب کوثر نیز رسیدگی کند که جای تشکر و قدردانی دارد اما دستور اکید مقام عظمای ولایت بهترین مجوز برای گسترش خدمات روزافزون و رفع محرومیت به مردم این منطقه می باشد

صالحی افزود : وقتی مقام معظم رهبری صریح و شفاف در بیانات خود می فرمایند رفع نیازها و مشکلات مردم منطقه عسلویه ونخل تقی خود جهاد اقتصادیست  مسئولین ارجمند هم باید با درک موضوع  آستین همت را بالا زده و با تلاشی مضاعف برای تحقق این فرمایشات تلاش نمایند.

اینکه مقام عظمای ولایت در این سفر رسمی مردم این منطقه ی محروم را به حضور می پذیرند و از نزدیک با آنها به گفت و گو می نشینند یعنی حضرت ایشان به همه ی جوانب محرومیت های یک منطقه ی صنعتی از جمله آلودگی محیط زیست ، بهداشت ، فرهنگ وقوف و اشراف دارند و می دانند مردم این مناطق با چه مشکلاتی روبرو هستند و از این روست که وظیفه ی مسئولین در قبال این مردم دوچندان می گرددد.

قیصر صالحی ضمن تشکر از حضور مقام معظم رهبری در منطقه پارس جنوبی و دیدار با مردم این خطه و با تشکر از امام جمعه ی استان ،استاندار و مدیران پارس جنوبی خصوصا مهندس موسوی و مهندس سوری در تلاش برای هماهنگی های این سفر پر خیر و برکت گفـت : خوشبختانه همه ی بسترها برای خدمت طراحی و فراهم شده است . قانون ۵۰ در صد اشتغال و ۲ در صد نفت وضع شده است و افق های روشنی برای منطقه پیش بینی میشود که امید است مسئولین سخت کوش استان با نگاهی جدی و تازه به موقعیت به وجود آمده و در راستای فرامین رهبری گام بردارند.