- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آغاز دادگاه شکایت بن همام از رأی فیفا از امروز

دادگاه رسیدگی به درخواست تجدید نظر محمد بن همام‌ رییس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به حکم محرومیت مادام العمرش از فوتبال از امروز (چهارشنبه) آغاز می شود.


      به گزارش خبرگزاری ها، بن همام چندی پیش به دلیل پرداخت رشوه در جریان انتخابات ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) توسط مقامات قضایی این فدراسیون مادام العمر از فوتبال محروم شد.

بن همام متهم است که در سفر ماه مه گذشته خود به ترینیداد مبلغ ۴۰ هزار دلار به هر یک از مقامات اتحادیه فوتبال کارائیب رشوه داده است.

اکنون دادگاه عالی ورزش قرار است طی دو روز شواهد مربوط این سفر بن همام را بررسی کند.

انتظار نمی رود شخص بن همام در این جلسات که در لوزان سوییس برگزار می شود، حضور پیدا کند.

وی سپتامبر گذشته در آخرین اظهار نظر علنی خود در این باره گفته بود: گام بعدی من رفتن به دادگاه عالی ورزش است. جایی که با رقیبم در یک سطح قرار داشته باشم.

بن همام هرگونه اتهامی را رد کرده و مدعی شده است که بلاتر چنین نقشه ای را طراحی کرد تا در انتخابات ریاست فیفا به پیروزی برسد.

گفته می شود هیأت منصفه سه نفره دادگاه عالی ورزش به سرعت و در همین ماه نتیجه را اعلام خواهند کرد اما حکم آنها بستگی به مدارک و شواهدی دارد که به دادگاه ارایه خواهد شد.

یکی از این مدارک فیلم ویدئویی مربوط به سخنرانی ”جک وارنر” نایب رییس سابق فیفا در جمع اعضای اتحادیه فوتبال کارائیب بعد از توزیع بسته های رشوه است که سال گذشته میلادی در رسانه ها منتشر شد.

وارنر بعد از افشای این رسوایی از سمت خود در فیفا استعفا داد تا از تحقیقات فرار کند.

وکیل بن همام در این دادگاه ”اوگن گالاند” آمریکایی است و وکالت فیفا را ”آنتونیو ریگزی” وکیل سوییسی بر عهده دارد.

ریگزی همان وکیلی است که نوامبر گذشته از ”آلبرتو کونتادور”‌ دوچرخه سوار متهم به دوپینگ اسپانیایی و قهرمان مسابقات تور دو فرانس، در دادگاه عالی ورزش دفاع کرد.

وی همچنین در ماه دسامبر به عنوان وکیل ”وین رونی” بازیکن تیم منچستریونایتد انگلیس، از وی برای کاهش محرومیتش دفاع کرده بود.

بن همام اگر در این دادگاه به نتیجه نرسد، می تواند پرونده خود را در دادگاه عالی سوییس پیگیری کند که روند آن چندین ماه به طول خواهد انجامید.

از طرفی کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر تا روز ۲۹ مه تکلیف بن همام روشن نشود باید برای انتخاب رییس جدید اقدام کند.