اعمال تخفیف ۲۰ درصدی قیمت اینترنت برای شرکت‌ها به صورت علی‌الحساب
تاريخ ارسال خبر : 20 آوریل 2011 | ساعت 10:37 | کد خبر: 4365 | sv187 | چاپ این مطلب

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به ابهامات تاخیر یک ساله اجرای تخفیف ۲۰ درصدی اینترنت گفت: عملاً تخفیف را اجرا کرده‌ایم اما صورت حساب‌ها علی‌الحساب است؛ یعنی با کمتر از ۲۰ درصد صورت‌حساب صادر شده و ۲۰ درصد را از کسانی که تأیید شده بودند وصول نکرده‌ایم.

محمود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که تخفیف ۲۰ درصدی اینترنت از چه تاریخی اجرایی می‌شود، اظهار داشت: طبق شروط کمیسیون تنظیم مقررات که شرکت‌ها باید اعمال این تخفیف را برای مشترکانشان متعهد می‌شدند، تخفیف ۲۰ درصدی داده شده است؛ اما صورتحساب‌های شرکت‌ها علی الحساب و منتظر مصوبه مجمع شرکت زیرساخت بوده است که عملا این ۲۰ درصد تخفیف اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که “به گفته‌ مسئولان شرکت‌های اینترنتی، علیرغم ارسال تاییدیه صلاحیت از رگولاتوری به شرکت زیرساخت، هنوز این تخفیف برای هیچ شرکتی اعمال نشده “، گفت: ما تخفیف داده‌ایم؛ اما صورت حساب‌ها علی‌الحساب بوده است؛ یعنی با کمتر از ۲۰ درصد صورت‌حساب صادر شده و این علی‌الحساب بوده است.
وی در واکنش به‌ اینکه ” توزیع کنندگان اینترنت می‌گویند تخفیفی در نرخ پهنای باند آنها اعمال نشده است “، گفت: تخفیف عملا اعمال شده است؛ هر کسی می‌گوید بیشتر از ۲۰ درصد علی‌الحساب صادر شده، مدارکش را بیاورد، ببینیم.
خسروی افزود: دلیل علی الحساب بودن این بود که هنوز مصوبه مجمع شرکت، ابلاغ نشده بود؛ ۲۰ درصد را تخفیف داده‌ایم؛ اما ‌حساب‌هایشان علی‌الحساب است و زمانی می‌تواند به حساب بنشیند که مصوبه مجمع ابلاغ شود.
وی در پاسخ به این سوال که ” سرانجام چه زمانی مصوبه کمیسیون، تصویب مجمع را اخذ خواهد کرد “، گفت: امضاء‌ها انجام‌ شده؛ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور و وزیر ارتباطات مصوبه را امضا کردند.
وی ادامه داد: هفته پیش نیز وزیر اقتصاد و دارایی امضاء‌ کردند؛ فقط آقای عزیزی (معاونت حقوقی رئیس جمهور) مانده است.
مدیرعامل شرکت زیرساخت در پاسخ به این سوال که “پیش‌بینی شما از زمان نهایی ابلاغ و لازم‌الاجرا شدن تخفیف ۲۰ درصدی چه زمانی است “، گفت: امیدواریم هفته آینده ابلاغ شود؛ اما تاکید می‌کنم که ما عملا ۲۰ درصد را از کسانی که تأیید شده بودند وصول نکرده‌ایم و ۲۰ درصد کاهش دادیم.
خسروی بار دیگر تاکید کرد: تخفیف ۲۰ درصدی اینترنت را عملا اجرا کرده‌ایم؛‌ اما به صورت علی‌الحساب.

به گزارش فارس، مصوبه تخفیف ۲۰ درصدی نرخ پهنای باند اینترنت اوایل مردادماه ۸۹، از سوی سازمان تنظیم مقررات به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد و پیش بینی شده بود در نتیجه این تصمیم، قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی ۸ تا ۱۰ درصد ارزانتر شود.
اما به گفته توزیع کنندگان اینترنت و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، این مصوبه تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و علاوه بر این برای کاربران اینترنت نیز این توقع پیش آمده که اینترنت را نسبت به گذشته ارزان تر بخرند و این موضوع، مشکلاتی را برای شرکت‌ها رقم زده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ