- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

متن ایمیل های هک شده برهان غلیون رئیس مخالفان اسد

با هک شدن ایمیل رئیس شورای مخالفان سوریه، رسانه‌های مختلف عربی به درج نامه‌های محرمانه او پرداختند. دیکته‌های وزارت خارجه آمریکا و تقدیر غلیون از حمایت‌های مالی و سیاسی ریاض در متن این‌ نامه‌ها مشهود است.

خبرگزاری فارس: متن ایمیل های هک شده برهان غلیون رئیس مخالفان اسد

به گزارش فارس، در پی انتشار خبر هک شدن ایمیل رئیس شورای مخالفان سوریه، رسانه‌های مختلف عربی به درج نامه‌های افشا شده و همکاری مخالفان “بشار اسد” رئیس‌جمهوری سوریه پرداختند که در ذیل، ترجمه متن نامه‌های منتشر شده آمده است.

 

وزارت خارجه آمریکا به غلیون و قضمانی مشاوره می‌دهد

 

در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱، “فردریک هوف” هماهنگ کننده ویژه امور منطقه‌ای در دفتر فرستاده ویژه صلح در خاورمیانه وابسته به وزارت خارجه آمریکا نامه‌ای را برای برهان غلیون و “بسمه قضمانی” سخنگوی شورای مخالفان سوریه فرستاده است و طی آن می‌گوید:

«شما باید با “میخائیل مرگلیوف” فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کنید.»

هوف در این نامه الکترونیکی از غلیون و قضمانی می‌خواهد که با مرگلیوف که به سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و نیز معارضان سوری و گروه ۱۴ مارس لبنان نزدیک‌تر است، دیدار کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

 

«دوستان من برهان و بسمه..

من را به خاطر ارسال این نامه‌ها ببخشید..فهمیده ام که شما با میخائیل مرغلیوف فرستاده ویژه روسیه دیدار خواهید کرد..من پیش از این با او دیدار نداشته‌ام به همین دلیل با تعدادی از دوستانم که او را می شناسند، تماس گرفتم و از آنها مشورت گرفتم ..به من گفته شد که این دیدار امری مهم و جدی است.

مرگلیوف کاملا به زبان عربی مسلط است و بخش زیادی از دوران کودکی اش را در مغرب و تونس گذرانده است…روابط بسیار خوبی با میدویدیف دارد و اهمیت زیادی برای منافع تجاری و بازرگانی کشورش در سوریه قائل است.

گفته می‌شود که او شخصیتی جذاب و متعهد دارد و تلاش دارد که کاملا در همه امور منطقی عمل کند…اطلاعات او بسیار بالاست..البته کسانی که با او دیدار می‌کنند نباید به تضمین‌هایی که او درباره توانایی‌اش در عمل به وعده‌هایش می‌دهد، اعتماد کنند. در میان کسانی که شما آنها را در مسکو دیدار می‌کنید، شاید مرگلیوف بیش از سایرین شما را راضی کند..برغم آنکه او یک کارشناس خبره و حقیقی است و روابط دوستانه زیادی دارد اما ضرورتا در بطن روند تصمیم‌گیری‌ها قرار ندارد.

بنا براین، توصیه می‌شود که اگر برایتان ممکن است حتما با او دیدار کنید..گفته می شود که وی اهتمام زیادی به طرح ابتکاری اتحادیه عرب دارد و همین می‌تواند موضوع مهمی برای مذاکرات شما باشد.

امیدوارم این اطلاعات مفید واقع شود.

بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم.»

 

*************

 

 

سند مربوط به نامه غلیون به سعود الفیصل

 

« جناب وزیر خارجه محترم عربستان، شاهزاده محترم “سعود الفیصل”!

با سلام و درود

در ابتدا از جانب خودم و شورای ملی سوریه از مواضع کشور عربستان که با قول و عمل نشان داد که بهترین حامی انقلاب مردم صبور و پایدار ما است، صمیمانه تشکر می‌کنم.

کشور عربستان به رهبری خام الحرمین، جناب ملک “عبدالله بن عبدالعزیز”، نقش فعال و اساسی در حمایت از قضیه ما در محافل بین‌المللی و در دو جهان عربی و اسلامی و نیز به رسمیت شناخته شدن شورای ملی سوریه ایفا کرده‌است.

این لطف در یاد و خاطره ملت سوریه باقی خواهد ماند و بخش لاینفکی از تاریخ سوریه را تشکیل خواهد داد…

ما ایمان داریم که این نقش پیشروی عربستان در قبال مسئله ما قابل تقدیر است. ما تلاش کردیم که حجم همکاری‌ها و هماهنگی‌های دوجانبه افزایش یابد. ما دوست داریم که اعلام کنیم برای سفر به عربستان در نزدیک‌ترین زمان ممکن آماده‌ایم. بویژه اینکه حوادث خونین جاری در سوریه و چالش‌های موجود در سطح منطقه که بطور شتاب زده‌ای در حال افزایش است، ما را ناگزیر می‌کند تا اقدامی فوری برای ایجاد همکاری و هماهنگی بر اساس یک رویکرد جامع و فراگیر انجام دهیم و مشکلات موجود را را حل و فصل کنیم.

حضرت آقا..ما بر ضرورت ایجاد هماهنگی دایمی با رهبری حکیمانه در کشور عربستان تاکید داریم و دوست داریم که به شما بگوییم که قطع روابط و همکاری‌های مستقیم موجب ایجاد شکاف‌های زیادی خواهد شد و در موجب تفرقه و چند دستگی خواهد شد.

علاوه بر این، سفر سمبلیک ما به عربستان نیز اهمیت زیادی دارد و تاثیر مثبتی در روحیه ملت مظلوم ما دارد و روح تازه‌ای به انگیزه‌های ما در پایداری و استمرار انقلاب می‌دمد.

جناب وزیر محترم..ما بار دیگر در پایان تقدیر و تشکر خود را اعلام می‌کنیم و تاکید داریم که زمان امروز در سوریه از خون است و دشمن ما از خون سوری‌ها سیراب نمی‌نشود و حتی لحظه‌ای از خونریزی که با حمایت بی سابقه روسیه و زرادخانه ایرانی صورت می‌گیرد، دست بر نمی‌دارد.

ما بر خداوند تکیه می‌کنیم و از شما می‌خواهیم که هرچه سریعتر در توقف خونریزی در سوریه با تمام سازوکارها و امکانات موجود، موفق شوید.

دعا می کنیم که همچنان سرمایه‌ای برای امت اسلام و تکیه گاهی برای مظلومان و بهترین برادر و تکیه گاه باقی بمانید.

پاریس ۱۰/۰۴/۲۰۱۲

د. برهان علیون

رئیس شورای ملی سوریه