- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شیرین‌سازی ۳ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه جم

مدیرعامل پالایشگاه جم از شیرین‌سازی ۳ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه جم خبر داد.

خبرگزاری فارس: شیرین‌سازی 3 میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رحیم اسلامی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم با تولید بیش از ۲۵ درصد گاز کشور نقش مهم و ارزشمندی در تامین سبد انرژی کشور دارد و در سال تولید ملی نقش این پالایشگاه بسیار حساس است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد فرآورش روزانه ۱۲۵میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه هستیم و پالایشگاه جم آمادگی لازم برای پالایش گاز با حجمی بیش از مقدار اعلام شده را نیز دارد.

مدیرعامل پالایشگاه جم از شیرین‌سازی ۳ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه جم خبر داد و خاطرنشان کرد: در پنج ماه پایانی سال گذشته با فرآورش ۲۰ میلیون متر مکعب در روز، در مجموع ۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی شیرین‌سازی  و به خطوط انتقال گاز تزریق شد.

اسلامی تصریح کرد: رکورد فرآورش گاز پالایشگاه فجر جم در سال پیش ۱۲۵میلیون متر مکعب بوده است.

وی گفت: این پالایشگاه توان دریافت حجم بیشتری از بالادست را دارد و در صورت تامین خوراک از این بخش می‌تواند تولیدی بیش از رقم اعلام شده داشته باشد.

این مسئول با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه فجر جم بیان داشت: تعمیرات اساسی این پالایشگاه از ۲۰ فروردین امسال آغاز شده و تا قبل از شروع دوره سرما در اواسط مهر امسال به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم کاهش دوره زمانی تعمیرات اساسی را از برنامه‌های مهم این پالایشگاه خواند و افزود: سال گذشته زمان تعمیرات اساسی در مقایسه با سال پیش از آن ۱۰ درصد کاهش یافت و تلاش می‌شود امسال نیز رکورد بهتری در این زمینه ثبت شود.

وی اذعان داشت: بدون تردید خودکفایی در تعمیرات اساسی امری مهم است که پالایشگاه جم در این راستا تلاش زیادی انجام داده است.

اسلامی یادآور شد: در سال تولید ملی از همه توانمندی موجود برای رشد و شکوفایی پالایشگاه بهره می‌بریم.