- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جنجال نمایندگان کویتی بر سر مراسم “روز ارتش” سفارت ایران

 برگزاری مراسم روز ارتش توسط سفارت ایران در کویت با اعتراض و جنجال شماری از نمایندگان پارلمان کویت روبه رو شد.

به گزارش عصر ایران [1] ، این نمایندگان کویتی که به مواضع ضدایرانی معروف هستند به برگزاری مراسم روز ارتش در خارج از محل سفارت ایران اعتراض کرده اند.

این در حالی است که برگزاری مراسم های سفارتخانه ها در مکانی خارج از محل سفارت، اقدامی عادی و معمول است.

روزنامه الوطن چاپ کویت نوشت: این نمایندگان کویتی به وزارت خارجه این کشور اعتراض کرده اند که چرا اجازه می دهد مراسم روز ارتش توسط سفارت ایران برگزار شود در حالی که بنا به ادعای آنها نیروهای مسلح ایران سه جزیره اماراتی را در کنترل خود دارند.

این نمایندگان در اظهارات خلاف واقع مدعی شده اند نیروهای مسلح ایران سه جزیره ابوموسی تنب بزرگ و تنب کوچک را اشغال کرده اند.

روح الله قهرمانی سفیر ایران در کویت هم در واکنش با ابراز شگفتی از اظهارات برخی از نمایندگان پارلمان کویت گفت: این برای نخستین مرتبه نیست که یکی از مراسم های سفارت ایران در خارج از محل سفارت برگزار می شود. همه نمایندگی های دیپلماتیک در کویت نیز چنین رویه ای دارند.

وی افزود: این اقدام با قوانین کویت، در تعارض نیست اما دامن زدن به این موضوع باعث شگفتی است.

در همین حال پلیس کویت از ورود تعدادی از افرادی به مراسم روز ارتش ایران در یکی از هتل های کویت با هدف برهم زدن این مراسم جلوگیری کرد. پلیس کویت با بازداشت موقت آنها ، این افراد را پس از پایان مراسم آزاد کرد.

قبل از این “مسلم البراک” نماینده پارلمان کویت از صدور مجوز وزارت خارجه کویت برای سفارت ایران و برگزاری جشن روز ارتش ایران در یکی هتل های کویت انتقاد کرده بود.

وی افزود: برگزاری مراسم در خارج از سفارت به معنی اقدام تحریک آمیزی علیه ملت کویت به شمار می رود.

ولید طباطبایی دیگر نماینده پارلمان کویت هم گفت که این مراسم نقض حاکمیت کویت است و باید لغو شود.

“مناور ذیاب العازمی” نماینده پارلمان کویت هم مدعی شده است سفارت ایران با برگزاری مراسم روز ارتش به دنبال تحریک احساسات مردم کویت، کشورهای جنوب خلیج فارس و به ویژه امارات است.

سفارت ایران در کویت به مانند هر سال به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسمی را برگزار می کند.