جنگل حرای نایبند به ‌واسطه فعالیت‌های انسانی دستخوش تغییرات شدیدی شده است
تاريخ ارسال خبر : 22 آوریل 2014 | ساعت 8:32 | کد خبر: 31189 | sv103 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: جنگل حرای نایبند به ‌واسطه فعالیت‌های انسانی دستخوش تغییرات شدیدی شده است.جنگل حراء

به گزارش “عسلویه نیوز” مصطفی موذنی شامگاه دوشنبه در بازدید از پل ولایت در شهرستان عسلویه اظهار داشت: جنگل حرای نایبند وسیع‌ترین جنگل حرای طبیعی استان بوشهر و آخرین محدوده پراکنش طبیعی و وسیع حرا در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت این جنگل‌ها افزود: این جنگل‌ها تنها منطقه گردشگری قابل دسترس برای همگان در شهرستان صنعتی عسلویه است که روزانه مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به‌دلیل جاده‌سازی، محدود شدن ورودی‌های جزر و مد دریا به خور و همچنین فعالیت‌های گسترده صنعتی و به تبع آن آلودگی‌های تخلیه شده به دریا، جنگل حرا دچار آسیب‌های شدیدی شده به نحوی که بخش اعظم جنگل حرای نایبند در خور بساتین خشکیده و عمق این خور به‌دلیل رسوب‌گذاری به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه به اهمیت درختان حرا و زیستگاه آن اشاره کرد و گفت: درختان حرا سازگار یافته با آب دریا و استقرار یافته در ساحل یکی از زیستگاه‌های حساس، تغییر پذیر و نادر است که از شرایط طبیعی و انسان تاثیر پذیر است.

وی افزود: هر گونه تغییر در این زیستگاه‌ها می‌تواند به نابودی آن بیانجامد.

موذنی ادامه داد: جنگل حرای نایبند دستخوش تغییرات شدیدی به‌واسطه فعالیت‌های انسانی شده که لازم است در یک طرح جامع مورد بررسی قرار گرفته و تدوین برنامه جامع مدیریتی آن در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: به این نکته باید توجه داشت که احیاء زیستگاه‌های نابود شده کاری بسیار مشکل و پرهزینه خواهد بود.

موذنی گفت: از تمام توان و ظرفیت موجود برای اعتلا و احیای جنگل‌های حرا استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم./فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ