جنگل‌های حرا در شهرستان عسلویه بازیابی و احیا می‌شوند
تاريخ ارسال خبر : 22 آوریل 2014 | ساعت 8:39 | کد خبر: 31192 | sv100 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از احیا و بازیابی جنگل‌های حرا در شهرستان عسلویه خبر داد.دلشب

به گزارش “عسلویه نیوز” حسین دلشب شامگاه دوشنبه در بازدید از پل ولایت در شهرستان عسلویه، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی دارد و اداره کل محیط زیست استان در این مسیر اهتمام ویژه‌ای دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از احیا و بازیابی جنگل‌های حرا در شهرستان عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم با تلاش شبانه‌روزی محقق شده است.

دلشب خاطرنشان کرد: در راستای نجات خور بساتین برای تبادل آب دریا حین جزر و مد در سفر پربرکت مقام معظم رهبری به شهرستان عسلویه مصوب شد که در راستای کاهش اثرات زیست محیطی جاده احداث شده عسلویه – بساتین، بر روی دهانه خور بساتین پل احداث شود اما برای احداث این پل باید کنارگذر احداث می‌شد و تبادل جریان بوسیله لوله‌های بتنی کار گذاشته شده در زیر آن انجام می‌شد که این مسئله تاثیرات نامطلوبی بر جای می‌گذاشت.

وی اضافه کرد: احداث پل (ولایت) آغاز و با وجود مشکلات بسیار زیاد به پایان رسید اما کنارگذر که در تعهدات مجریان بود جمع‌آوری نشد.

این مسئول ادامه داد: پیگیری‌های متعددی از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و همچنین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه و پارک ملی دریایی نای بند صورت گرفته و جلساتی با اداره راه و شهرسازی، فرمانداری و استانداری انجام شد.

وی بیان کرد: اما به دلیل عدم تامین اعتبار مالی این امر محقق نشد و وجود کنار گذر که مانند سدی در مقابل جریان حیاتی جزر و مد اسیتاده بود خطری بزرگ برای آینده درختان حرا به شمار می‌رفت.

دلشب اضافه کرد: با پیگیری‌های موثر در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، موضوع در سطح استان به سرانجام رسید و عملیات اجرایی برداشت «کنار گذر» پل ولایت انجام شده و در روزهای آینده به اتمام می‌رسد و  امید است جنگل حرا دوباره بازیابی و احیاء شود.

/فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ