- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

لغو تحریم‌ها علیه ایران خواست جمهوری اسلامی در مذاکرات بغداد است

عضو جبهه متحد اصولگرایان گفت: دو هدف عمده ایران در نشست بغداد به رسمیت شناختن جدی و رسمی ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای و همچنین لغو تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری فارس: لغو تحریم‌ها علیه ایران خواست جمهوری اسلامی در مذاکرات بغداد است

حسین نجابت عضو جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: نشست استانبول موضوع تازه‌ای نداشت و تصمیم خاصی در این نشست گرفته نشد اما ما شاهد تغییر رویکرد خصمانه و غیرمنطقی غرب در این دور از گفت‌وگوها بودیم.

وی ‌ادامه داد: پس از نشست استانبول معاونان دو طرف یعنی باقری و اشمیت به همراه تیم‌های کارشناسی مأمور شدند تا طرح جامعی را برای تفاهم بیشتر و بهتر آماده کنند و چانه‌زنی‌های فنی و مسائل کارشناسی از هم‌اکنون شروع شده است.

نجابت اظهار داشت: طرفین مذاکره افق دیدی دارند که با هر دیدی به موضوع نگریسته شود، دست برتر با جمهوری اسلامی ایران است. افق دید جمهوری اسلامی این است که ایران به طور رسمی و جدی به عنوان یک قدرت هسته‌ای در حوزه فن‌آوری هسته‌ای صلح‌آمیز شناخته شود و در مرحله دوم تحریم‌ها برداشته شود که البته تحریم‌ها به تدریج رها می‌شود.

عضو جبهه متحد اصولگرایان افزود: گروه۱+۵ نیز به دنبال این است که ایران را محدود کند و به زعم آنها ایران نتواند به غنی‌سازی بیش از ۳٫۵ درصد دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر یک ماه آینده از سوی جمهوری اسلامی ایران موضوع درست اداره شود، کشور ما به بیشتر اهداف خود دست پیدا خواهد کرد و گروه ۱+۵ نیز چاره‌ای جز عقب‌نشینی نداشته و حد‌اقل در این مرحله در مقابل جمهوری اسلامی ایران در موضع قدرت نیست.