- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌کارهای تاکتیکی به چلسی برای غلبه بر بارسا

یک روزنامه معتبر انگلیس با چاپ مقاله‌ای راه‌کارهای تاکتیکی به چلسی برای غلبه بر بارسلونا در نیوکمپ را ارائه کرد.


  در شرایطی که پیکارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا (سه‌شنبه) با انجام مصاف کاتالان‌ها و استامفوردبریجی‌ها در نیوکمپ آغاز خواهد شد، رسانه‌های خبری در تکاپو هستند با انتشار گزارش‌های تحلیلی به یاری تنها نماینده خود در این پیکارها آمده‌اند.


روزنامه دیلی‌تلگراف با درج مقاله‌ای تحلیلی به همین منظور به روبرتو دی ماتئو، سرمربی موقت ایتالیایی – سوئیسی توصیه‌های تاکتیکی کرده است.


در این گزارش که به قلم آلن هانسن انتشار یافته، به عنوان اولین نکته آبی‌پوشان به بازی هوایی توصیه شده است. این گزارشگر عنوان کرده اساس بازی بارسا بر روی زمین است و در صورتی که چلسی بتواند در بازی هوایی قابلیت‌های بالای خود را نشان دهد، می‌تواند بر میزبان خود غلبه کند.


همچنین برنامه‌ریزی تاکتیکی روی نقاط ضعف ماسکرانو، مدافع آرژانتینی بارسا به مسئول فنی تیم شهر لندن توصیه شده است. به اعتقاد این نگارنده در ال‌کلاسیکو با رئال مادرید نقاط ضعف ماسکرانو در بازی دفاعی کاملا نمایان شد و تیم انگلیسی  می‌تواند از این موضوع به سود خود استفاده کند.


هانسن در ادامه گزارش خود بحث تراکم زیاد در وضعیت دفاع را مطرح کرده است.


به اعتقاد وی یاران جای تری در بازی رفت که یک بر صفر پیروز شدند، در کار دفاعی خوب ظاهر شدند. اما اگر بتوانند از تجربه دفاع متراکم‌ رئال مادرید در ال‌‌کلاسیکو شنبه شب مقابل بارسا، نیز استفاده کنند، بخت موفقیت‌شان در امور دفاعی بسیار افزایش خواهد یافت.


در ادامه این گزارش ، محدود سازی حرکات لیونل مسی، دیگر نکته تاکتیکی است که به چلسی  گوشزد شده است. نویسنده ورزشی دیلی‌تلگراف معتقد است خوزه مورینیو شنبه شب در مصاف با کاتالان‌ها برنامه ۹۰ دقیقه‌ای مدونی برای از حرکت‌انداختن مسی داشت که کاملا موفق بود.


آخرین نکته فنی ذکرشده  بهره‌گیری دقیق از تمام خصوصیات بازیکنان تیم شهر لندن است. هانسن به عنوان مثال خواهان آن شده هنگام نواختن ضربات آزاد یا کرنر به روی دروازه بارسا بازیکنانی نظیر جان تری ،‌مدافع و کاپیتان تیم که در بازی هوایی تبحر فراوانی دارد، به مجموعه بازیکنان حمله کننده تیم اضافه شده تا شانس موفقیت تیم بریتانیایی افزایش یابد.


مصاف برگشت این چلسی در خانه بارسا مقارن ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران انجام خواهد شد.