- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هشدار عضو اسپانیایی چلسی به آبی‌پوشان

ستاره اسپانیایی تیم فوتبال چلسی هشدار داد هم‌تیمی‌هایش مراقب ابعاد بزرگ زمین ورزشگاه نیوکمپ برای مقابله با قهرمانان اروپا باشند.


    به نقل از دیلی استار،‌ پس از آنکه چهارشنبه هفته گذشته در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن، تیم تحت امر روبرتو دی‌متئو  موفق شد با تک گل دیدیه دروگبا یک بر صفر از سد بارسا در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گذر کند، کارشناسان به تاثیر و نفش زمین بازی در ثبت این نتیجه اشاره کردند.


به باور عمده تحلیل گران در شبی که تیم انگلیسی با استفاده از تاکتیک دفاعی و بهره‌گیری از ضد حمله پیروز شد، ابعاد کم این زمین در قیاس با زمین‌های دیگر بازی در جهان از جمله نیوکمپ، کمک شایانی کرد تا شاگردان دی متئو بتوانند با استقرار در فضاهای محدود راه را بر ستارگان بارسا ببندند.


به همین منظور خوان ماتا، در آستانه بازی برگشت به هم‌تیمی‌هایش ابعاد وسیع‌تر زمین ورزشگاه نیوکمپ را گوشزد کرده است.


وی در این ارتباط گفت: زمین چمن نیوکمپ از جمله زمین‌های بزرگ در میان ورزشگاه‌های جهان است. بارسلونایی‌ها با استفاده از بازیکنان تکنیکی توانمندی که دارند، تاکنون از این ویژگی زمین خود، نهایت استفاده را کرده‌اند. بازیکنان چلسی باید در این مورد کاملا هوشیار باشند و به ابعاد زمین دقت کنند.


او ادامه داد: در بازی رفت نشان دادیم چقدر  در ضد حملات خطرناک هستیم. مسلما در بازی برگشت هم این گونه خواهیم بود. فقط در دفاع باید فضاها را خوب بشناسیم تا مرتکب خطایی نشویم.


براساس اطلاعات موجود ابعاد زمین نیوکمپ ۱۰۶ در ۶۸ متر است. در حالی که سایر ورزشگاه استمفوردبریج بالغ بر ۱۰۱ در ۶۴ متر  است.