- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آمریکایی‌ها اعتراف کردند در خلیج فارس در کنترل شدید سپاه هستند

بیان اینکه دشمنی ما با آمریکا تمام‌شدنی‌ نیست، گفت: آمریکایی‌ها اعتراف دارند که در خلیج فارس تحت کنترل شدید نیروی دریایی سپاه هستند و این نه به معنای نظارت، بلکه کنترل است.

خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها اعتراف کردند در خلیج فارس در کنترل شدید سپاه هستند

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، مراسم سی‌ودومین سالروز واقعه طبس و شکست هیمنه آمریکا امروز با حضور سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، وابستگان نظامی ۱۵ کشور ونزوئلا، اوکراین، کره شمالی، آذربایجان، افغانستان، چین، سوریه، هند، اکوادور، ارمنستان، ژاپن، الجزایر، اندونزی، قزاقستان و جمعی از مسئولان لشکری و محلی برگزار شد.

*شهید منتظرقائم با شهادتش نابودی آمریکا در صحرای طبس را به یک باور تبدیل کرد

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهار داشت: یاد و نام شهید منتظر قائم را گرامی می‌داریم، شخصیتی که با شهادت خودش نابودی و انهدام آمریکائیان در صحرای طبس را به یک باور تبدیل کرد.

وی ادامه داد: باور مهمترین خواسته مؤمنین است و مسلماً در جای جای قرآن به آن اشاره شده است و این وعده تخلف‌ناپذیر خداوند است. اما تحقق این امر همراه با شروطی است و خداوند عمل بنده خودش را با این شرط قرار داده است.

سردار فدوی بیان داشت: هرگز شرایط فعلی ما با زمان اول انقلاب، زمان کودتای نوژه، هنگام آغاز جنگ تحمیلی یا پایان جنگ و حتی چند سال قبل اصلاً قابل مقایسه نیست که همه به خاطر رهبری حضرت امام(ره) و امام خامنه‌ای بوده است که هم به باور رسیده‌اند و هم به تحقق و وعده خدا ایمان داشته و دارند.

وی تصریح کرد: زمان بسیار زیادی است که آمریکا در تلاش بوده و هست که به ملت ایران ضربه بزند. آنها در حادثه سال ۵۹ صحرای طبس، به سرهنگ بک پینز از کهنه‌ فرماندهان جنگ ویتنام اختیارتام دادند تا برای این مأموریت ۱۵۰ نفر از نیروهای آمریکایی را شخصاً انتخاب کرده و ماه‌ها تمرینات ویژه را برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنند تا این عملیات را علیه ما انجام دهد، ولی در آن شب به دعای زنده‌دلان و عارفانی مثل حضرت امام(ره) این حادثه خنثی شد.

*امروز قدرت دفاعی و توانایی ما به همت نخبگان و صنعت‌گران روز به روز در حال افزایش است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها عملاً در خلیج‌فارس به جنگ با ناوهای ما آمدند و آنها را مورد هدف قرار می‌دادند و آنقدر پیش رفته بودند که صادرات نفت در آستانه تعطیلی قرار گرفت و این در حالی بود که تا قبل از آن تعداد ناوهای آنها تنها ۳ تا ۴ ناو در منطقه بود، اما در سال ۶۶ این تعداد به ۸۰ ناو در خلیج فارس رسید.

وی افزود: رزمندگان ما به وعده خداوند مبنی بر عدم تسلط کافران بر مؤمنین اعتقاد داشته‌اند و با روش‌های ابتدایی و بدون طراحی‌های قبلی به مقابله با ناوهای آنها می‌پرداختند، برای مثال در سال ۶۶ و ۶۷ در طول یک‌ونیم سال ۳۰۰ فروند کشتی آنها مورد اصابت نیروهای ما قرار گرفت و به جنگ نفت‌کش‌ها معروف شد.

سردار فدوی گفت: امروز قدرت دفاعی و توانایی ما به همت نخبگان و صنعت‌گران، مرحله به مرحله در حال افزایش و قطع وابستگی از کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا با ملت ایران بیان داشت: دشمنی آمریکا دشمنی فرهنگی و نظامی نیست، بلکه ماهیت آن ماهیت حق و باطل است و هیچ‌وقت تمام‌شدنی نیست، مگر اینکه یکی از دو جبهه ماهیت خودش را تغییر دهد.

*آمریکایی‌ها اعتراف دارند که خلیج فارس در کنترل شدید نیروی دریایی سپاه است

سردار فدوی افزود: امروز آمریکایی‌ها اذعان و اعتراف دارند که در خلیج فارس تحت کنترل شدید نیروی دریایی سپاه هستند و این نه به معنای نظارت، بلکه کنترل است، یعنی هر حرکتی که قصد انجام آن را داشته باشند باید با اجازه ما بوده و به ما پاسخ بدهند.

وی بیان داشت: اگر متقارن‌سازی نظامی آمریکا با کشورهای مختلف را مقایسه کنیم، اصلاً قابل مقایسه نیست تا آن زمان که در تعریف مادی و دنیایی آن قابل تعریف باشد، اما اگر در مقابل تعریف خدایی قرار گیرد هیچ توانایی و تعریفی از آن وجود ندارد.

فرمانده نیرو دریایی سپاه با اشاره به بحث انرژی در خلیج فارس خاطرنشان کرد: اقتضای مسلمانی ما این است که همه بندگان خدا از هر مسلک و مرامی در شرایطی بهتر زندگی کنند که شرط آن نیز استفاده بهتر از انرژی مطلوب در خلیج فارس است.

* تا سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید نفت ایران به ۳۵ تا ۴۰ میلیون بشکه می‌رسد

وی با بیان اینکه شریان انرژی جهان نیز خلیج فارس بوده است، گفت: ۷۵ درصد از خرید گاز کشورهای اروپایی از این منطقه است، اما این تعامل باید تعاملی دوستانه باشد، نه تعاملی استکباری؛ آمریکا همواره ثابت کرده است که هرگز نتوانسته است امنیت انرژی جهانی را تأمین کند.

فدوی بیان داشت: در سال آخر جنگ تنها ۹ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج می‌شد اما حالا این رقم به ۲۰ میلیون رسیده و تا سال ۲۰۲۰ میلادی این میزان انرژی به ۳۵ تا ۴۰ میلیون بشکه می‌رسد. همچنین در سال ۶۷ وضعیت گاز ما، وضعیت مناسبی نبوده اما حالا به عنوان دومین تامین کننده گاز دنیا مطرح هستیم.

*ما ثابت کرده‌ایم که مطمئن‌ترین تامین کننده انرژی جهانی بوده و خواهیم بود

وی در ادامه افزود: ایران به عنوان دارنده بالاترین سهم انرژی در حوزه نفت و گاز در دنیا مطرح است و ما ثابت کرده‌ایم که مطمئن‌ترین تامین کننده انرژی جهانی بوده و خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش تهدید کشور آمریکا را از دو حوزه مطرح کرد که یکی حوزه‌ سایبری و دیگری بحث حمله دریایی است و کشورهایی که در این دکترین مطرح شده‌اند دو کشور ایران و چین بوده‌اند.