- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مخالفت کارتر با حمله به ایران: آمریکا در نزاع های غیرعادلانه درگیر می شود

وی افزود: آمریکا در ۶۰ سال گذشته در وضعیت جنگ با کره ، ویتنام، مغولستان، السالوادور، لیبی، پاناما، هائیتی، یوگسلاوی، عراق، افغانستان و دیگر مناطق قرار داشته و حالا همدر فکر حمله نظامی به ایران هستیم. اکثر این جنگ ها ویژگی های جنگ عادلانه را نداشتند.

جیمی کارتر نسبت به طرح احتمالات درباره حمله نظامی به ایران هشدار داد.

به گزارش عصر ایران [1]به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور پیشین آمریکا با هشدار نسبت به احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران، از اینکه آمریکا در نزاع های غیرعادلانه درگیر می شود انتقاد کرد.

کارتر این مطلب را در نشستی با حضور ۲۰ نفر از دارندگان جایزه صلح نوبل در شهر شیکاگو آمریکا مطرح کرد.
وی که در فاصله سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ ریاست جمهوری آمریکا را برعهده داشت گفت: در مواقع ضروری، مخالف جنگ نیستم ولی شرایط جنگ عادلانه در بیشتر مواقع، فراهم نیست.

کارتر ادامه داد: جنگ، زمانی عادلانه است که تنها به عنوان راه حل پایانی از آن استفاده شود. یعنی زمانی که از هر راه حل صلح آمیز و امکان پذیری استفاده کرد. هنگامی که تمامی تلاش ها برای حمایت از شهروندان غیرنظامی به کار گرفته شود هنگامی که هدف از جنگ، بهبود وضعیت باشد و نه بدتر کردن آن.

رئیس جمهور پیشین آمریکا توضیح داد: این موضوع با شیوه ای که آمریکا در سال های اخیر درباره جنگ پیش دستانه در پیش گرفته تناسب ندارد.

وی افزود: آمریکا همیشه و به طور مستمر در ۶۰ سال گذشته در وضعیت جنگ با کره ، ویتنام، مغولستان، السالوادور، لیبی، پاناما،  هائیتی، یوگسلاوی، عراق، افغانستان و دیگر مناطق قرار داشته است. البته هم اکنون ما هم در فکر حمله نظامی به ایران هستیم. اکثر این جنگ ها ویژگی های جنگ عادلانه را نداشتند و حتی برخی از آنها، ضرورتی نداشتند.

کارتر ادامه داد: امیدوارم آمریکا، قهرمان صلح باشد و در زمینه حفظ محیط زیست ، رهبری کند و در فراهم کردن غذا برای گرسنگان بیش از دیگر ، سخاوتمندانه بیش از دیگران تلاش کند و با نقض حقوق بشر مقابله . این یک آرزو نیست.