- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۱۰ هزار تن خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده است

عسلویه نیوز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: ۱۰ هزار تن خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده است.

خبرگزاری فارس: 10 هزار تن خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده است

به گزارش عسلویه نیوز از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده شامگاه دوشنبه در جلسه تنظیم بازار دشتستان اظهار داشت: ساماندهی بازار و نظارت بر اصناف از مهم‌ترین ماموریت‌های اداره صنعت و معدن و تجارت است و در سال گذشته و امسال شاهد تلاش ویژه این اداره در دشتستان هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با بیان فعالیت های انجام شده در ایام نوروز افزود: توزیع میوه و گوشت سفید و قرمز در شهر برازجان و سایر مراکز بخش‌های دشتستان با نظارت این نهاد با کیفیت مطلوبی اجرایی شد و تا حدودی بازار را کنترل کردیم.

محمدزاده تصریح کرد: ساماندهی بازار خرما به عنوان مهم‌ترین اولویت بازرگانی دشتستان است و باید مشکلات کشاورزان را برطرف کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با بیان اینکه ۱۰ هزار تن خرما روی دست کشاورزان دشتستان مانده خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار تن خرمای کارتن و ۴ هزار تن خرمای فله در شهرستان دشتستان روی دست کشاورزان باقی مانده که باعث ضرر و زیان کشاورزان شده است.

محمدزاده ادامه داد: شهرداری تهران در حال احداث ۱۵۰ غرفه محصولات ارگانیک است که خرمای ما نیز در این نمایشگاه جای دارد و تلاش داریم با این امر نسبت به مرتفع کردن مشکلات باغداران و نخلداران دشتستان اهتمام ورزیم.

معاون برنامه‌ریزی عمرانی فرمانداری دشتستان نیز اظهار داشت: بیشتر جمعیت کشاورزان دشتستان در امر تولید خرما اهتمام دارند و ما به عنوان مسئولان دشتستان باید دلمان برای باغداران و تولیدکنندگان خرما بسوزد و نباید دست روی دست بگذاریم.

کوروش دهقان افزود: حمایت از صنایع بسته‌بندی خرما در دستور کار قرار دارد و انتظار داریم شاهد رونق خرمای دشتستان باشیم.

وی یادآور شد: نظارت بر بازار در تمام ایام سال تداوم خواهد داشت و باید از همه ظرفیت موجود در رضایت‌مندی مردم بهره ببریم.