- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارائه بیش از دو هزار میلیارد ریال خدمات عام المنفعه صنعت نفت به استان بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ارائه خدمات عام المنفعه شرکت های تابعه صنعت نفت کشور به استان بوشهر به میزان بیش از دو هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی در نشست شورای مدیران منطقه ویژه پارس، افزود: از این میزان، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بیش از ۷۳۷ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال در سال گذشته در قالب خدمات عام المنفعه به استان بوشهر کمک کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، بیش از ۱۷۹ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال در حوزه های بهداشتی و درمانی، خدمات عام المنفعه به استان بوشهر ارائه کرده است.

موسوی یادآور شد: شرکت پایانه های نفتی ایران در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹، بیش از ۳۱۰ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال در حوزه های مختلف، فرهنگی، رفاهی، ورزشی و آموزشی، خدمات عام المنفعه به استان بوشهر ارائه کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به کمک های شرکت نفت و گاز پارس به استان بوشهر در دو سال گذشته، گفت: این شرکت بیش از ۹۲۵ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال در حوزه های مختلف این استان کمک کرده است.

موسوی همچنین به کمک های عام المنفعه دیگر شرکت های تابعه صنعت نفت مستقر در منطقه ویژه پارس به استان بوشهر اشاره کرد و افزود: شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد بیش از یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال و شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی نیز بیش از دو میلیارد ریال در دو سال گذشته به استان بوشهر خدمات رسانی داشته اند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در ابتدای سال جهاد اقتصادی به پایتخت انرژی کشور، تاکید کرد: صنعت نفت همواره به محیط پیرامونی خود توجه داشته است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب بر رفع نیازهای مردم منطقه تاکید داشتند، این مهم جزو اولویت های کار سال جاری این سازمان محسوب می شود.

موسوی تصریح کرد: پشتیبانی از عملیات تولید و شتاب دهی به اجرای طرح توسعه بزرگترین میدان گازی جهان، اصلی ترین ماموریت و اولویت سازمان منطقه ویژه پارس است؛ همپای انجام این رسالت، به خدمات رسانی به محیط پیرامونی نیز  توجه خواهیم داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کمک به اشتغال مولد در استان بوشهر را از دیگر اولویت های این سازمان در سال جهاد اقتصادی خواند و ادامه داد: در سال جاری، جبهه های کاری در پارس جنوبی و پارس کنگان گسترده تر خواهد شد و روند اشتغال نسبت به سال های گذشته در این منطقه به طور چشمگیری بهبود می یابد.