- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فریاد اعتراض دانش‌آموزان ایرانی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

حدود ۳۰۰ دانش‌آموز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و «جنبش جهانی دانش‌آموزی» صبح امروز با تجمع در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد (UN) در تهران، نسبت به سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات روی‌ داده در کشورهای منطقه به ویژه “بحرین ” اعتراض کردند.

این دانش‌آموزان دبیرستانی که به نمایندگی از دانش‌آموزان ایران اسلامی در این تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کردند، با شعارهاییی از جمله «الله اکبر»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «حسین حسین نور عین، دفاع ما از بحرین» و «صعودی جنایت می‌کند، UN حمایت می‌کند» و «مرگ بر آمریکا» خشم و انزجار خود را نسبت به کشتار مردم مسلمان و بی‌‌دفاع بحرین ابراز کردند.

دانش‌آموزان عضو جنبش جهانی دانش‌آموزی همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی با عبارت «نحن معکم، ما با شماییم»، همبستگی خود را با کودکان و نوجوانان کشورهای منطقه اعلام کردند.

در پایان این تجمع اعتراض‌آمیز، علاوه بر قرائت بیانیه دانش‌آموزان ایرانی در محکومیت جنایات «آل سعود و آل خلیفه» و پشتیبانی غرب از این اقدامات، نامه دانش‌آموزان کشورمان خطاب به “بان کی مون ” دبیرکل سازمان ملل متحد به دفتر نمایندگی این سازمان در تهران تحویل داده شد.

* آقای دبیرکل! فریاد اعتراض دانش‌آموزان ایرانی را به گوش جهانیان برسانید

به گزارش توانا، در این نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: ما دانش‌آموزان ایرانی، نوروز و بهارمان را با رنجی جانکاه آغاز کرده‌ایم. ماه‌هاست هم‌کیشان و هم‌نوعان ما و شما در سرزمین‌های بحرین، تونس، مصر، لیبی، یمن و غزه به خاک و خون می غلطند.

حقوق بشر، به راحتی نادیده گرفته می‌شود. خانه‌های ویران شده، کلاس‌های آوار شده و دفتر‌ها و کتاب‌ها و عروسک‌ها خون‌آلود، تصویر‌های دردآوری هستند که هر روز و شب آن را در قاب رسانه‌‌ها نمی‌بینیم.

در ادامه این نامه آمده است: هزاران دانش‌آموز مسلمان در این کشورها صبح را با غصه یتیمی و دور از عزیزانشان به شب می‌رساند. اینها همه، هدیه به کسانی است که سالیان سال حق وتو را ظالمانه از آن خود کرده‌اند. جای شگفتی است که سر در سازمان ملل به شعر جاودانه سعدی مزین شده است «بنی آمد اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند» اما رهاورد تصمیم‌ها و اقدامات آن سازمان هیچ نتیجه روشنی برای پایان این دردها نداشته است.

این نامه در پایان می‌افزاید: آقای دبیرکل! زمان می‌گذرد و ملت‌ها دیر یا زود به خواسته‌های خود می‌رسند اما این شما هستید که می‌توانید با تصمیم‌ها و موضع‌گیری‌های آزادانه و قاطعانه، نام خود و کشور بزرگتان، کره جنوبی را جاودانه کنید. از شما می‌خواهم فریاد اعتراض میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی را به گوش جهانیان برسانید. سلام بر کسی که راه حقیقت را می‌پوید.