- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تظاهرات گسترده در واشنگتن برای آزادی خبرنگار سیاهپوست آمریکایی

خبرگزاری فارس: صدها تن از مردم آمریکا برای آزادی خبرنگار سیاهپوست آمریکایی است که با وجود شواهد محکم مبنی بر بی‌گناهی‌اش به اعدام محکوم شده، در خیابان‌های واشنگتن تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری فارس: تظاهرات گسترده در واشنگتن برای آزادی خبرنگار سیاهپوست آمریکایی

به گزارش فارس به نقل از شبکه راشاتودی [1]، “مومیا ابوجمال” یک خبرنگار، نویسنده و یک فعال سیاهپوست آمریکایی است که علیرغم شواهد محکم مبنی بر بی گناهی‌اش، به اعدام محکوم شده است.

روز گذشته صدها تن از مردم آمریکا برای آزادی وی در مقابل وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن تظاهرات برپا کردند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۹۸۱، مومیا به قتل عمد یک افسر پلیس متهم شد اما بسیاری به حکم دادگاه علیه وی اعتراض کردند و خواستار تجدید حکم وی شدند. او ۲۹ سال گذشته را در زندان گذرانده و در صف افرادی که باید اعدام شوند، قرار گرفته است اما در ژانویه سال جاری میلادی حکم اعدام وی به حبس ابد بدون احتمال عفو مشروط کاهش یافت.

در تظاهرات “تسخیر وزارت دادگستری آمریکا” در واشنگتن، صدها تن از معترضان در پنجاه و هشتمین سالروز تولد ابوجمال در خیابان‌های واشنگتن تظاهرات برپا کردند و علاوه بر آزادی ابوجمال، خواستار توجه وزارت دادگستری آمریکا به بی‌عدالتی‌های موجود در نظام قضایی آمریکا، خصوصی سازی صنعت زندانها و پایان دادن به حبس گسترده مردم آمریکا شدند زیرا هم‌اکنون یک نفر از هر یکصد آمریکایی در زندان است.

“متیو جانسون” از حامیان مومیا ابوجمال، بی‌عدالتی نژادی در خصوص پرونده خبرنگار سیاهپوست آمریکایی را با پرونده بحث برانگیز “تریون مارتین” نوجوان ۱۷ ساله سیاهپوست آمریکایی مقایسه کرد که چندی پیش توسط یک نگهبان سفیدپوست آمریکایی کشته شد اما قاتل وی با یک وثیقه ناچیز آزاد شد.

جانسون با اشاره به تبعیض نژادی موجود در آمریکا اعلام کرد: این ایده کلی وجود دارد که اگر سیاهپوست باشی، به نوعی خطرناک تر از سفیدپوستان خواهی بود.

“مومیا ابوجمال” خبرنگاری سیاهپوست از ایالت “پنسیلوانیا” آمریکا است که به اتهام شلیک گلوله و به قتل رساندن یک افسر پلیس به اعدام محکوم شده است. مومیا همواره تلاش کرده است تا خشونت پلیس آمریکا را نسبت به اقلیت‌های تحت ستم در این کشور منعکس کند.

وی در سال ۱۹۸۲ به اشتباه به اتهام شلیک به سمت یک مامور پلیس به اعدام محکوم شده است. از آن زمان شواهد جدیدی به دست آمده است که ثابت می‌کند که او بی‌گناه بوده است. پیشرفت در علوم مرتبط به تشخیص در جهت و فاصله شلیک و اسلحه ای که گلوله از آن شلیک شده است به علاوه اعتراف فرد دیگری که به همراه مومیا متهم به قتل این افسر پلیس است بخشی از این شواهد محکم است.

آرنولد بیورلی” که به همراه مومیا متهم به قتل افسر پلیس است شهادت به بی‌گناهی مومیا داده است و اعتراف کرده است که قتل کار وی بوده و مومیا در شلیک گلوله نقشی نداشته است.