طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیاد‌آور در منطقه اقتصادی عسلویه رونمایی شد
تاريخ ارسال خبر : 27 آوریل 2015 | ساعت 23:33 | کد خبر: 33253 | sv149 | چاپ این مطلب

“عسـلویـه نیـوز” با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور از برنامه جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیادآور حوزه منطقه اقتصادی عسلویه «ویژه جامعه کار و تولید» رونمایی شد.محسنی

به گزارش خبرنگار “عسـلویـه نیـوز” با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، طاهایی معاون امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور از برنامه جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیادآور حوزه منطقه اقتصادی عسلویه «ویژه جامعه کار و تولید» رونمایی شد.

محسنی بندپی در حاشیه رونمایی این طرح با بیان اینکه محیط‌های کاری کارگری از اهمیت ویژه‌ای برای جامعه و نظام محسوب می‌شوند اظهار داشت: عوامل متعددی که سلامت محیط کارگری را به خطر می‌اندازد و باید تلاش شود این عوامل شناسایی و برطرف شوند.

وی تصریح کرد: داشتن یک محیط کار سالم و مناسب می‌تواند کمک بسزایی را برای سلامت کارگران و پرسنل داشته باشد.

بندپی ادامه داد: به همین منظور سازمان بهزیستی کشور توجه ویژه‌ای را به محیط‌های کار و تولید داشته و به همین منظور طرح‌های متعددی را برای فراهم کردن محیطی سالم و امن برای کارگران در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف اعتیادآور در منطقه عسلویه گفت: منطقه پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور در چشم‌انداز ۱۴۰۴ ، نیازمند نیروی انسانی سالم و مولد است و با توجه به بافت صنعتی و در حال توسعه این منطقه مسایل مختلفی در سلامت افراد ساکن این منطقه مشهود است و ضرورت دارد چاره‌ای برای ان اندیشیده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مسایل سلامت منطقه شیوع اعتیاد به مواد اعتیادآور در بین ساکنین منطقه است، وسعت و محدوده این مساله شامل کارکنان و کارگران صنعت نفت و مردم بومی ۴ شهرستان جم، عسلویه، کنگان و دیر است.

وی ادامه داد: کاهش کارایی و تولید، غیبت‌ها ی غیرموجه بیش از ۴۰ روز در سال و بروز حوادث مکرر در حین کار حداقل عوارض اعتیاد در محیط کار.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه عسلویه برنامه‌هایی برای فراهم کردن شرایط سالم کارگری دیده شده است که بتوانیم با مداخلات پیشگیری (مستقیم و غیرمستقیم) روند افزایشی مصرف مواد را کم کنیم و چنانچه مداخلات درمانی همزمان و برنامه‌ریزی شده اجرا شود انتظار کاهش شیوع داریم، ضرورت دارد در اولین سال اجرای این سند مطالعه شیوع در ۲ بخش که کارکنان و ساکنان ۴ شهرستان انجام شود.

بندپی همچنین با اشاره به هدف پیش‌بینی شده از اجرای طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیادآور در منطقه عسلویه گفت: برای اجرای این برنامه تفاهم‌نامه همکاری بین بخشی فی مابین فرمانداران شهرستان‌های اجرا کننده طرح، روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و همچنین رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به امضا خواهد رسید.

منبع: ایران سپید


نظرات کاربران 

یک پاسخ به "طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیاد‌آور در منطقه اقتصادی عسلویه رونمایی شد"

  1. admin گفت:

    جناب آقای نظری بزرگوار کلیه نظرات کاربران محترم و قابل انتشار می باشد اما بر حسب رسالت از انعکاس توهین ها و فراافکنی معذوریم حضرتعالی جهت انعکاس مطالب همراه با مستندات لازم می توانید با مدیریت سایت در قسمت ارتباط با ما تماس حاصل فرمائید.
    باتشکر

ارسال یک پاسخ