- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است

امام جمعه برازجان گفت: نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است.

خبرگزاری فارس: نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: پرهیز از گناه در هر شرایطی لازم است و انسان متقی در دنیا و آخرت سربلند می‌شود.

وی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و افزود: برای تحقق شعار سال باید روحیه خودباوری را در تولیدکنندگان تقویت کنیم و باید باور کنیم که ایرانی می‌تواند کالای باکیفیت کامل و خوب تولید کند.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: تقویت تولید ملی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید کاری کنیم که تولیدکنندگان ما با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند.

مصلح در ادامه با تبریک روز شوراها تصریح کرد: شوراها نماد مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است و امیدوار هستیم که مردم از حق خود استفاده کنند و مطالبات خود را از طریق نمایندگان خود در شوراها پیگیری کنند و شوراها نیز باید به عنوان امین مردم از حق مردم دفاع کنند.

وی در ادامه به روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد و مدارک مستند تاریخی، خلیج فارس در تمام تاریخ خلیج فارس بوده و هیچ نام دیگری نداشته است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: نام بین‌المللی خلیج فارس نماد چند هزار ساله ایران است و این یک حقیقت است که قابل کتمان نیست.

مصلح بیان کرد: ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک همواره جزو لاینفک ایران بوده و این در مستندات تاریخی موجود است.

وی اضافه کرد: بوشهر بیشترین مرز مشترک با خلیج فارس را دارد و به همین مناسبت روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مصلح به سالروز شهادت علامه استاد مطهری اشاره کرد و با تبیین شخصیت این عالم بزرگ اذعان کرد: استاد مطهری دارای بیان و قلمی بسیار ارزشمند بودند و در تبیین اسلام نقشی بی‌نظیر ایفا کرده است.

امام جمعه برازجان افزود: نسل جوان باید از آثار به جای مانده از ایشان بیشتر بهره ببرند تا شاهد موفقیت جوانان باشیم.

مصلح در ادامه در ارتباط با روز معلم و ارزش معلمان و نقش این قشر در پیشرفت جامعه نیز مطالبی بیان کرد.