- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طومار مردمی در اعتراض به تخریب نایبند

نامه سرگشاده و اعتراض آمیز مردم روستای خره بدلیل تخریب طبیعت توسط اشخاص حقیقی به بخشدار عسلویه تنظیم و ارسال نمودند و خواستار برخورد قانونی با این قضیه توسط مسئولین ذیربط شدند که متن نامه سرگشاده  بدین شرح است.

جـنـاب آقـای نـادری

بخـشــدار مــحتـرم بــخش ویـژه­ ی عـسلـویه

سلام علیکم

آغاز سال نو و نام­گذاری آن توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه­ ی ایرانی را به شما، همکارانتان و تمام دست­ اندرکاران نظام مقدس اسلامی تبریک و تهنیت عرض می­ نماییم.

سال، سال حمایت از سرمایه­ ی ایرانی است و هر عقل سلیمی به خوبی درک می­کند که  پارک­ های طبیعی و تفریح­گاه­ های مردمی سرمایه­ ای ارزشمند و دارایی گرانبهایی هستند که در همه جا و در اختیار همه کس قرار نمی­گیرند و نعمت­های خدادادی به انسان می­باشند؛ و کیست که نداند شکرانه­ چنین نعمت خداوندی حفظ و نگهداری شایسته از آن است. شما جناب آقای نادری، بخشدار مردم­ دوست و عزیز، بیش از همگان در جریان اختلافات و مشکلات پیش آمده در پی اقدام به برداشت ماسه بادی از طبیعت بکر و بسیار زیبای روستای خـرّه توسـط شخصــی حـقیـقی به نام آقای علی یگانه و همکاری یکی از خانواده­های ساکن روستا ( آقای کنعانی ) هستید و نیز آگاهید که این مشکلات سبب بروز چه فتنه­ ها و درگیری­هایی در بین مردمی شد که به نعمت اتحاد و همدلی خود می­بالیدند، اتحاد و همدلی که سالیان سال در میان آنها موج می­زد. نابود کردن طبیعتی که به وجود آمدن هر سانتیمتر آن به قرن­ها زمان نیاز دارد، و مدتهای مدیدی مورد استفاده­ های گوناگون همین مردم دوستدار محیط زیست بوده است، به راستی که امری دردناک و یادآور رابطه ­ی تلخ و سلطه­ ی زشت ارباب- رعیتی پیش از انقلاب شکوهمند در ذهن پاک مردم است. اما مردم انقلابی و آگاه روستای خرّه با علم به اینکه جمهوری اسلامی شهر آزادی و آزادگی و سرزمین عدالت محوری است، اعتراض صریح و فریاد رسای خود را از طریق مراجع ذی­ربط قانونی به گوش مسئولین امر رساندند و با جان و مال خود در برابر این ظلم سنگین و بی­ عدالتی فاحشی که به آنان روا شده بود ایستادند و مانع به بار آمدن فاجعه­ ای زیست محیطی در این منطقه شدند. اکنون و پس از گذشت چندین سال از آن ماجراها و فروکش کردن درگیری­ ها، دوباره همان افراد انگشت­ شمار با شیطنت و ترفندهای جدید و با اهداف مشابهی نظیر زمین­ خواری اقدام به برداشت معدن ماسه بادی نموده­ اند؛ به این ظن و گمان که مردم روستا پس از سپری نمودن این سال­ها و آرام شدن اوضاع، قید آن طبیعت زیبا و آن سرمایه­ ی ارزنده را زده و دیگر تاب و توان مبارزه با این پایمال شدن مسلم حقوق بدیهی­شان را از دست داده­ اند… اما زهی خیال باطل؛ این مردم شریف دوباره و پر جنب وجوش­تر از گذشته به حرکت درآمدند و فریاد خشمی به استواری کوهی عظیم سر دادند که حاکمان را، و زمین مان را و طبیعت مان را به اندک بهای دنیا نمی­ دهیم، که این خیانتی است بس بزرگ و جنایتی است بس فجیع؛ خیانت به نسل­های آینده و جنایت در حق طبیعت و محیط زیست… و این فریاد دادخواهی را ابتدا به گوش شنوای شما می­رسانند. هیچ انسان دلسوزی حاضر نیست شاخه­ ای از درختی زیبا که در خانه­ اش سبز شده باشد را بشکند، اگر این رفتار انسان با شاخه­ ی درختی است، پس دیگر در برابر آن عظمت و زیبایی تپه­ های ماسه بادی روستای خرّه تکلیف مشخص و وظیفه روشن است.

اکنون که در راستای رشد روزافزون و پیشرفت فزاینده­ی صنعت در عسلویه و آلودگی­ های فراوان زیست­ محیطی در منطقه، نیاز به ایجاد گردش­گاه­ ها و مناطق تفریحی بیش از هر زمان دیگری احساس می­شود، چگونه است که مسئولین مربوط استانی و شهرستانی مجوز نابودی یک طبیعت زیبا و یک منطقه­ ی ارزشمند و یک سرمایه­ ی هنگفت ملی را صادر می­کنند…؟!

بخشدار محترم، عاجزانه استدعا داریم که فریاد دادخواهی مردم را پاسخ گفته به منظور حفظ نظم و امنیت و برقراری عدالت موعود جمهوری اسلامی و پیشگیری از ایجاد هرگونه اختلاف، تنش و تشنج در میان اهالی روستا و در نهایت مردم منطقه، با اقتدار وارد عمل شده و این بار برای همیشه موضوع را خاتمه داده و دستور ابطال مجوز برداشت مذکور را صادر نمایید.

   شورای اسلامی روستای خرّه

منبع : وب سایت نایبند