- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم ایران در بوشهر

استاندار بوشهر صبح امروز در این آیین اظهار داشت: نام خلیج فارس در تاریخ به درازای تاریخ نهفته است و فارغ از هر نوع نژادپرستی نمی‌توان نام آن را از تاریخ زدود.

محمدحسین جهانبخش افزود: روز ملی خلیج فارس سالروز اخراج پرتقالی‌ها از تنگه هرمز است و این نام برای همیشه در تاریخ جاودان می‌ماند.

وی تصریح کرد: این پرچم به این دلیل در کرانه خلیج فارس به اهتزار درآمده که خون‌های پاک و مقدس زیادی در این کرانه و آب‌های خلیج فارس ریخته شده تا این پرچم پرافتخار به اهتزاز درآید و نام پرعزت ایران اسلامی را بر فراز دنیا فریاد بزند.

استاندار بوشهر بیان داشت: خوشحالیم که در روز ملی خلیج فارس بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران که نماد عزت و افتخار و سربلندی ایران است و در کرانه خلیج فارس و در کنار تندیس رئیسعلی دلواری به اهتزاز در می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر نیز در این آیین گفت: به اهتزاز درآمدن بزرگ‌ترین پرچم کشور در کرانه بندر بوشهر نماد مبارزه مردم ایران با استعمار در طول تاریخ و شکست حاکمیت ۱۵۰ ساله استعمار و نقش سیاه پرتقالی‌هاست.

احمد دشتی افزود: این پرچم نماد میراث معنوی است و هویت اسلامی ـ ایرانی برای مردم ایران دارد.

وی با اشاره به اسناد حاکمیتی خلیج فارس در استان بوشهر عنوان داشت: از هزار اثر تاریخی موجود در استان بوشهر ۳۰۰ اثر به ثبت رسیده که اکثر آنان در کرانه و پس کرانه خلیج فارس است.

این مقام مسئول اظهار داشت: از جمله این آثار بندر سیراف است که به عنوان سند حاکمیت ایران در خلیج فارس محسوب می‌شود.

دشتی تصریح کرد: مجموعه تاریخی رئیسعلی دلواری به عنوان نماد مبارزه با استعمار پیر یکی از افتخارات بزرگ مردم این منطقه در کرانه خلیج فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: ثبت خلیج فارس به عنوان یک اثر طبیعی توسط سازمان میراث فرهنگی اقدامی مهم و به حق است چون تمام آثار حاکمیت ایران بر کرانه خلیج فارس این امر را به خوبی اثبات می‌کند.

وی با اشاره به دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: چنین روزی باید گرامی داشته شود تا داشته‌های خود را به منصه ظهور برسانیم.