- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فکری: کادر‌فنی‌استقلال،آرامش را از تیم گرفت

پیشکسوت استقلال گفت: کادر فنی باید در مواقع حساسی که حواشی ایجاد می شد به تیم آرامش می داد اما متاسفانه آنها وارد این دعواها شدند و آرامش تیم را گرفتند.


  محمود فکری در گفت و گو با پانا در خصوص عدم نتیجه گیری استقلال و دور شدن از قهرمانی اظهار داشت: مهمترین دلیل عدم نتیجه گیری جنگ های روانی آخر فصلی است که استقلال نتوانست از آن جان سالم به در ببرد. در همه سالها چنین جنگ های روانی برای همه تیم های مدعی وجود دارد.

وی افزود: استقلال با امتیازاتی که مقابل شهرداری از دست داد، عملا از قهرمانی افتاد و حتی دوم شدنش هم به اما و اگر کشیده. آنها بعد از جام حذفی این شانس را داشتند که دومین جام را از لیگ بگیرند. ما سال قبل با همه شرایط سختی که داشتیم دوم شدیم و آن نائب قهرمانی کمتر از قهرمانی نبود.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: ارزش یک تیم در لیگ اندازه گیری می شود نه در جام حذفی. استقلال امسال شانس اول قهرمانی در لیگ بود چون نفرات خوبی گرفته بود و هم ثبات مدیریت داشت و هم کادر فنی از قبل بودند اما نیم فصل دوم خیلی ضعیف نتیجه گرفت. آنها می توانستند با همه مصدومیت ها و محرومیت ها به صدر برسند چون ۲ تیم قوی داشتند.

فکری گفت: بعد از دربی هم باخت و هم برد دردسرساز می شود مگر این که کادر فنی و مدیریت باهوش باشند. باخت باعث افت و برد باعث غرور می شود ولی استقلال می توانست خود را پیدا کند ولی نکرد. البته نباید فراموش کرد که در این ۲ هفته اخیر استقلال می توانست خود را به صدر برساند.

وی تاکید کرد: نمی دانم منظور مظلومی از کم کاری بازیکنان چه بوده ولی تیم هایی که بازنده می شوند یا امتیاز از دست می دهند چنین بهانه هایی را مطرح می کنند. این صحبت ها نمی تواند برای تیمی مثل استقلال دلیل محکمه پسندی بر عدم نتیجه گیری باشد. البته این نتایج دلیل فنی هم دارد چون واقعا بازیکنان خوب این تیم مصدوم شدند با این حال این تیم پتانسیل قهرمانی داشت.

پیشکسوت استقلال افزود: وقتی یک تیم قهرمان می شود، مدیریت و کادر فنی و همه از آن سهمی دارند و حالا هم در ناکامی به همان اندازه سهیم هستند. استقلال امسال شرایط خیلی خوبی برای قهرمانی داشت. حتی بدون مصدومان و محروم ها هم باید قهرمان می شد. معتدقم خود مجموعه استقلال از درون به حواشی دامن زدند.

فکری گفت: آنهایی که باید به تیم آرامش می دادند ندادند. اسم خاصی نمی آورم. معلوم است که خیلی ها نمی خواهند استقلال جام دوم را در یک فصل بگیرد. معلوم است که خیلی ها دوست ندارند استقلال قهرمان شود. این دیگر نیازی به گفتن نیست. خود کادر فنی متاسفانه وارد این دعواها شد و جنگ ها را بیشتر کرد. این درگیری ها آرامش را از تیم گرفت. برای سپاهان و تراکتور هم این مسئله بود اما متاسفانه فکر می کنیم فقط برای ما چنین شرایطی است. خیلی ها هم دوست ندارند سپاهان و تراکتور قهرمان شوند. ما ها نباید به این مسائل دامن می زدیم. فقط نتیجه گرفتن و قهرمانی داخل زمین نیست. باید یک مجموعه به تیم داخل زمین آرامش دهد. معتقدم دیگر کار از کار گذشته و سپاهان قهرمان می شود. سپاهان دیگر به مس سرچشمه که نمی بازد. استقلال نیاز به معجزه دارد. همان طور که در دربی ۱۰ دقیقه آخر استقلالی ها خوب بودند و پرسپولیس برد، باید سپاهان و تراکتور در ۲ بازی آخر خواب باشند و ببازند تا استقلال تازه ۲ بازی را ببرد و قهرمان شود چیزی که محال است.