- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گول تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای را نخورید

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه به مردم در مورد استفاده از تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای به عنوان تخم‌مرغ بومی هشدار داد.

خبرگزاری فارس: گول تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای را نخورید

علی فاتحی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: به تازگی مشاهده کردیم که در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی،تخم‌مرغ‌هایی با پوسته قهوه‌ای رنگ به عناوین مختلف مانند تخم‌مرغ بومی، محلی و خانگی با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد که در مورد مصرف این‌گونه فرآورده‌های دامی به مردم هشدار می‌دهیم.

وی افزود: تولید این نوع تخم‌مرغ در مرغداری‌های صنعتی و توسط نژاد خاصی از مرغ تخم‌گذار صورت می‌گیرد و به غیر از رنگ پوسته، از نظر ارزش غذایی و سایر ویژگی‌ها هیچ گونه تفاوتی با تخم‌مرغ‌های پوسته سفید ندارد.

فاتحی‌نیا هشدار داد: امکان غیر بهداشتی بودن این تخم‌مرغ‌ها به واسطه گذشتن مدت زمان زیاد از تولید وجود دارد و ممکن است مصرف این فرآورده مشکلاتی را برای سلامت شهروندان به وجود بیاورد.

وی با بیان برخی از شرایط تخم‌مرغ سالم از جمله دارا بودن نشان و تاریخ تولید از مردم خواست در خرید تخم‌مرغ به نکات لازم توجه کنند.

فاتحی‌نیا افزود: تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری به تمامی مراکز عرضه مواد غذایی در مورد عدم تهیه و توزیع تخم‌مرغ بدون پرینت مهلت داده‌ایم و از مردم نیز می‌خواهیم از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد نشان تولید کننده و تاریخ تولید خودداری کنند و در صورت مشاهده عرضه این‌گونه تخم‌مرغ‌ها مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه اطلاع دهند.