- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عسلویه با کمبود کلاس درس و فضای آموزشی مواجه است

عسلویه نیوز: معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه گفت: عسلویه با کمبود کلاس درس و فضای آموزشی مواجه است.

خبرگزاری فارس: عسلویه با کمبود کلاس درس و فضای آموزشی مواجه است

به گزارش عسلویه نیوز،سلطان دوستی یکشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه عسلویه اظهار داشت: تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهداف مهمی است که این نهاد با تمام توان در سال‌های اخیر برای دستیابی به آن تلاش کرده است.

وی عنوان کرد: پیشنهادهای حاصل از نتیجه جلسات کمیته تحول بنیادین باید در سه حوزه نیازمندی نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و تا کنون اقدامات ارزشمندی در اداره آموزش و پرورش این منطقه برداشته‌ایم که این تلاش‌ها تداوم خواهند داشت.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه گفت: کمبود فضاهای آموزشی از مسائل مهمی است که در منطقه عسلویه مورد تاکید بوده و در درخواست‌های مدیران مدارس و طرح توسعه سنواتی آموزش و پرورش بر این مسئله مهم تاکید شده و باید حداکثر توان خود را برای رفع این مشکل در آینده نزدیک به کار گیریم.

دوستی ادامه داد: یکی از مسائلی که سبب کمبود کلاس‌های درس و فضاهای آموزشی در این منطقه آموزشی شده موقعیت استراتژیک این منطقه به دلیل وجود صنایع نفت و گاز و مهاجرپذیری بالای آن است و هرساله شاهد تداوم این روند در منطقه عسلویه بوده‌ایم.

وی در همین ارتباط افزود: ‌کمبود فضای آموزشی و کلاس درس در تمام مقاطع تحصیلی در این منطقه ۱۲ کلاس است و با توجه به اضافه شدن پایه ششم ابتدایی نیاز به توسعه ۱۸ کلاس درس در سال تحصیلی آینده در این منطقه وجود دارد.

این مسئول بیان داشت: ۳۶ نیرو آموزشی در مقطع ابتدایی مورد نیاز اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه است و اگر ۱۶ نفر نیرو مازاد از مقطع راهنمایی به ابتدایی و ۱۰ نفر از سایر مقاطع به مقطع ابتدایی باز گردانده شوند ۱۰ نیروی آموزشی در مقطع ابتدایی در این بخش کمبود داریم.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه تصریح کرد: نیاز نیروی آموزشی این منطقه باید در فصل تابستان و قبل از شروع سال تحصیلی جدید با حمایت مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر برطرف شود.

دوستی اذعان داشت: با وجود ۶۴۰ دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی در سال آتی، کمبود ۳۰۰ عدد میز و نیمکت دانش آموز، ۱۷دستگاه کولر، ۱۸ عدد تخته وایت برد و ۱۸ عدد میز معلم از ملزومات اداره آموزش و پرورش منطقه عسلویه در سال تحصیلی آتی است.