- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سزار: در قهرمانی سپاهان نباید شک کرد

مهاجم برزیلی تیم سپاهان گفت: تیم ما برای قهرمانی در لیگ برتر ایران شرایط خوبی دارد و در قهرمانی این تیم نباید شک کرد.


     برونوسزار از جمله بازیکنان خارجی تأثیرگذار و تکنیکی است که پا به لیگ برتر ایران گذاشته، با پیراهن سپاهان در کوتاه ترین زمان ممکن عملکرد خوبی از خود نشان داده است.


متن کامل گفتگو با این بازیکن در زیر آمده است.


* قبل از هر چیز از این بگو که با فوتبال ایران از چه زمانی آشنا شدی و چطور شد که به ایران آمدی؟


زمانی که برزیل بودم و متوجه شدم که از تیم ایرانی پیشنهاد دارم اطلاعاتی از فوتبال این کشور گرفتم و چند بازی از لیگ ایران دیدم و وقتی هم که وارد ایران شدم، هموطن خوبی مثل جان‌واریو به من کمک کرد و اصلاً احساس غربت نکردم و اکنون راحتم و خیلی زود خودم را با شرایط وفق داده‌ام. قبل از اینکه به ایران بیایم اخبار خوبی از این کشور نمی‌شنیدم و چندان با فرهنگ ایران آشنایی نداشتم اما ورود به ایران متوجه شدم که جو خیلی خوب است و سپاهان هم شرایط ایده‌آلی دارد. قبل از اینکه به ایران بیایم چیزهایی شنیده‌ بودم که وقتی وارد آن شدم همه چیز را مغایر دیدم و مردم ایران مهمان‌نواز هستند. ایرانی ها در برخی جهات مانند برزیلی ها هستند؛ آنها مثل مردم کشورم خانواده دوست هستند.


* در مورد فوتبال ایران چه فکر می‌کنی، آیا فوتبال ایران حرفه‌ای است؟


بله لیگ ایران حرفه‌ای است، من قبلاً در ارمنستان هم بازی کرده‌ام اما لیگ ایران قوی‌تر از لیگ این کشور است و بازیکنان با تجربه و بزرگی داریم. در لیگ ایران چند تیم برای سرنوشت نمی‌جنگند. لیگ ایران یک مزیت دارد و اینکه قهرمان شدن در آن کار راحتی نیست و به همین دلیل می‌گویم که قدرتمند است.


* شرایط باشگاه سپاهان چطور است؟


وقتی وارد ایران شدم می‌دیدم که همه از پرسپولیس و استقلال صحبت می‌کنند اما وقتی کارم را با باشگاه سپاهان شروع کردم برایم جای سؤال داشت که چرا کسی از این باشگاه نمی‌گوید؟ من در باشگاه‌های بزرگی بازی کردم و سپاهان را هم یک باشگاه حرفه‌ای با امکانات و بازیکنان خوب می‌بینم. شاید در ایران اکثراً دوست داشته باشند که در استقلال یا پرسپولیس بازی کنند، اما سپاهان خیلی حرفه‌ای است و من از حضورم در این تیم راضیم.


 * بزرگ‌ترین هدفت از حضور در لیگ ایران چیست؟


در این مدت کوتاهی که در سپاهان بودم از یک مسئله شگفت‌زده شدم و این که اینجا هم مثل برزیلی‌ها همه فوتبال را پی‌گیری می‌کنند، من هم اکنون در این جو قرار گرفته‌ام و می‌خواهم روز به روز پیشرفت کنم. نمی‌دانم چه سرنوشتی خواهم داشت، اما می‌دانم که پیشرفت می‌کنم.


* برای فصل بعد پیشنهادی از داخل و یا خارج از ایران داشته‌اید؟


هنوز پیشنهاد خارجی نداشته ام، اما می‌دانم که این اتفاق می‌افتد ولی اکنون دوست دارم تمرکزم روی سپاهان باشد.


* شایعاتی هست که پیشنهادهای خوبی از ایران داری؟


شایعه همیشه وجود دارد و همه در مورد آن نظر می‌دهند اما به صورت جدی چیزی نبوده. وقتی خودم برخی از این شایعات را می‌خوانم پیش خود می‌گویم واقعا من این پیشنهادها را دارم؟


* آیا دوست داری به پرسپولیس و استقلال بروی؟


همه چیز ممکن است، شاید خیلی از هواداران این خواسته را داشته باشند اما اکنون موقعیت خوبی نیست که در این رابطه صحبت کنم و می‌خواهیم با سپاهان به قهرمانی برسیم و برای آن بجنگیم. می‌دانم که پرسپولیس و استقلال بزرگند اما از حضورم در سپاهان راحتم.


* قراردادت برای فصل بعد با سپاهان چگونه است؟


یک سال دیگر با سپاهان قرارداد دارم.


 


* آیا در برزیل هم مثل ایران شایعه در رسانه ها وجود دارد؟


بله همین شایعات در رسانه‌های برزیل هم هست، خصوصاً که اخبار در مورد فوتبال باشد.


* تا به حال از تجربه جانواریو که در استقلال بازی کرده استفاده کرده‌ای تا بدانی شرایط پرسپولیس و استقلال چطور است؟


البته که جانواریو خیلی به من کمک کرد و اطلاعات خوبی از استقلال به من داد و شرایط را برایم تشریح کرد. در مورد پرسپولیس هم اطلاعات زیادی کسب کردم چون پیشنهاد جدی از این تیم داشتم و حتی نزدیک بود با این تیم قرارداد ببندم. نه تنها جانواریو بلکه بقیه برزیلی‌ها هم اطلاعات خوبی به من دادند.


* ابراهیم توره از سپاهان به موناکوی فرانسه رفت، آیا تو هم چنین هدفی را دنبال می‌کنی؟


بله من هم چنین هدفی دارم اما اول باید خودم را در سپاهان ثابت کنم. توره در همین لیگ قهرمانان آسیا خودش را نشان داد و دو باره هم با سپاهان قهرمان لیگ ایران شد. او ابتدا توانایی‌هایش را نشان داد و کاری کرد که همه به او احترام بگذارند. لیگ قهرمانان آسیا فرصت خوبی است تا خودم را نشان دهم. اول باید در سپاهان موفق شوم تا گام‌های حضورم در اروپا را بردارم.


*نظرت در مورد بازیکنان ایرانی چیست؟


وقتی لیگ ایران را دیدم متوجه شدم که بازیکنان ایرانی خیلی تکنیکی و با تجربه هستند آنها بازیکنان با انرژی هستند.


* به غیر جان‌واریو با کدام بازیکن سپاهان راحتی؟


بنگر


* کدام یکی از گلهایت را دوست داری؟


گلی که به مس کرمان زدم، همه را دریبل کردم و توپ وارد دروازه شد.


* چرا مقابل لخویا موفق به گلزنی نشدی؟


در آن مسابقه چند فرصت خوب داشتم اما در تصمیم‌گیری دچار اشتباه شدم.


* قبل از اینکه وارد فوتبال ایران شوی از بازیکنانی مثل علی کریمی، علی دایی، مهدوی‌کیا کدامیک را می‌شناختی؟


من هیچ‌یک را نمی‌شناختم اما وقتی به ایران آمدم در مورد آنها شنیدم و فیلم بازی‌هایشان رادیدم.


* رابطه‌ات با کرانچار چطور است؟


یک اصل حرفه‌ای می‌گویم باید به کادر فنی نهایت احترام را گذاشت و تاکتیک‌هایش را پذیرفت. من هم چنین رابطه‌ای با کرانچار دارم.


* علاقه مردم برزیل به فوتبال بیشتر است یا ایران؟


همانطور که گفتم وقتی احساسات مردم ایران را دیدم شگفت‌زده شدم و متوجه شدم که ایرانی‌ها با عشق خود به ورزشگاه می‌آیند اما باید بگویم عشق و علاقه در بین برزیلی‌ها بیشتر است. آنها با فوتبال زندگی می‌کنند.


* نظرت در مورد سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی ایران چیست؟


من این روزها بازی‌های تیم ملی ایران را پی‌گیری می‌کنم روی نیمکت این تیم مربی بزرگی وجود دارد به نام کارلوس کی‌روش. خیلی دوست دارم بدانم که در تیم ملی ایران چه بازیکنانی وجود دارند و از کدام تیم هستند. مطمئن هستم که تجربه کی‌روش به ایران کمک می‌کند.


* کدام بازیکن جهان مورد علاقه‌ات است؟


رونالدوی برزیلی، اما متأسفانه فوتبالش متوقف شد و خداحافظی کرد، بعد از او به بازی فابیانو علاقه‌مندم ، او مدتی در اینترمیلان بازی می‌کرد و حاشیه‌هایی در فوتبال داشت. اما اکنون که به برزیل بازگشته راحت بازی می‌کند. من سبک بازی‌اش را دوست دارم و فیلم بازی‌هایش را می‌بینم.


* تیم مورد علاقه‌ات چیست؟


رئال‌مادرید را دوست دارم.


* فکر می‌کنید در لیگ ایران چه تیمی قهرمان شود؟‌


مطمئناً سپاهان، چون اختیار در دست خودمان است و ما فقط به خودمان فکر می‌کنیم نه تیم دیگری، پس در قهرمانی سپاهان شک نکنید.