- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تسهیلات ارزان‌قیمت به فارغ‌التحصیلان بیکار جم ارائه می‌شود

عسلویه نیوز: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت به فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی جم ارائه می‌شود.

خبرگزاری فارس: تسهیلات ارزان‌قیمت به فارغ‌التحصیلان بیکار جم ارائه می‌شود

به گزارش عسلویه نیوز از جم، ایرج محبی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان شهرستان جم با تبریک روز کارگر اظهار داشت: کارگران در تولید ملی نقش بسیار حساسی بر عهده دارند و حمایت از کارگران امری لازم برای توسعه است.

وی افزود: در سال گذشته حمایت بسیار خوبی از کارآفرینان داشتیم و امسال نیز در راستای تحقق شعار سال تسهیلات ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال خواهیم داشت.

محبی‌زاده از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی در جم خبر داد و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی در بخش کشاورزی با ایجاد شرکت‌های تعاونی کشاورزی مهر می‌توانند از تسهیلات ویژه و ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند.

وی طرح توسعه کشاورزی را مهم‌ترین برنامه دولت در سال جاری دانست و گفت: این طرح دو هدف عمده افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد ظرفیت برای اشتغال پایدار را دنبال می‌کند که بر اساس این طرح دولت اراضی منابع ملی که امکان واگذاری آنها وجود دارد را شناسایی و پس از تأمین آب و ایجاد زیرساخت‌ها به افراد متقاضی واجد شرایط واگذار کند.

محبی‌زاده گفت: همچنین تسهیلات ارزان قیمت با سود هفت درصد و بازپرداخت طولانی (۷ تا ۱۵ سال) برای اجرای طرح‌های کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود که سقف تسهیلات پرداختی به هر متقاضی در این طرح ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم اضافه کرد: طرح توسعه کشاورزی همه زیربخش‌های کشاورزی یعنی زراعت، باغبانی، امور دام، صنایع تبدیلی، جنگل و مرتع و … را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی با اولویت، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، روستائیان بیکار فاقد زمین یا کم زمین و افراد دارای تجربه کار کشاورزی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که این افراد باید با مراجعه به سایت اینترنتی ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

این مسئول افزود: متقاضیان واجد شرایط در صورت نیاز به دوره‌های آموزشی مهارتی مطابق با قوانین و شرایط جاری سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان آموزش خواهند دید.

محبی‌زاده یادآور شد: با اجرای این طرح کمک شایانی به ایجاد اشتغال می‌شود و زمینه‌های اشتغال پایدار در جامعه فراهم می‌شود.