- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

باقری لنکرانی:احتمال موفقیت حدادعادل برای ریاست مجلس بیشتر است

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری گفت که در بین شخصیت‌های مطرح برای ریاست مجلس نهم احتمال موفقیت آقای حدادعادل بیشتر است.

خبرگزاری فارس: باقری لنکرانی:احتمال موفقیت حدادعادل برای ریاست مجلس بیشتر است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب [1]خبرگزاری فارس، کامران باقری‌لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در نشستی خبری که امروز(دوشنبه) در دانشگاه شاهد برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انتخابات مجلس نهم، انتخابات در کشور ما در فضایی دو قطبی برگزار می‌شد اما در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم همه کسانی که در عرصه حضور داشتند مدعی دفاع از انقلاب، ولایت‌مداری و ارز‌ش‌ها بودند.

وی در ادامه به اهمیت بحث پایبندی به اصول در جبهه پایداری، اشاره و اضافه کرد: دو مصداق مهم در جبهه پایداری، مقابله و معارضه با فتنه و جریان انحرافی است؛ همچنین حفظ جایگاه روحانیت بسیار اهمیت دارد.

لنکرانی بر همین اساس به هدر رفتن بخشی از فرصت‌ها در مجلس هشتم و دولت دهم اشاره و تصریح کرد:‌ در مجلس نهم و دولت یازدهم نباید چنین اتفاقی بیفتد بلکه باید از همه فرصت‌ها در راستای خدمتگزاری به مردم استفاده شود.

سخنگوی جبهه پایداری درباره استقبال تلویحی برخی از اعضای جبهه پایداری از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم نیز یادآور شد: رسما اعلام می‌کنیم بحث در مورد ریاست مجلس نهم در حال حاضر زودهنگام است؛ از این رو باید تکلیف کل نمایندگان مجلس مشخص شود.

وی ادامه داد: در مورد رئیس مجلس نهم نیز خود اعضای مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند؛ البته جبهه پایداری در مورد ریاست مجلس نهم پیشنهاداتی دارد که این را به منتخبین مجلس نهم اعلام می‌کند؛ ما به نحوه اداره مجلس هشتم انتقاد داریم و این موضوع نیز به مدیریت آن مربوط است.

باقری‌لنکرانی با تأکید بر اینکه کسی که در سمت ریاست مجلس قرار می‌گیرد باید ضمن حفظ استقلال و تلاش در راستای انجام وظایف مجلس، از ظرفیت آن برای ارتقا و همدلی در کشور استفاده کند از این رو در بین شخصیت‌های مطرح احتمال موفقیت آقای حدادعادل بیشتر است.

وی همچنین در ادامه به حضور برخی کاندیداها در رسانه ملی در دور اول اشاره کرد و افزود: در دور اول انتخابات برخی از کاندیداها امکان حضور در صداوسیما را پیدا کردند اما برای عده‌ای چنین امکانی نبود که درست نیست.

وی ادامه داد: به طرح سوال از رییس‌جمهور در اواخر اسفند سال گذشته در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت هم به محتوای سوال و هم نحوه ارائه سوال و همچنین به برخی از جواب‌ها انتقاد داریم.

باقری‌لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه جبهه پایداری بارها علیه جریان انحرافی موضع گرفته است، اظهار داشت: جبهه پایداری تشکیل خود را مرهون شخصیت‌هایی چون آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت می‌داند و بسیاری از اعضای جبهه پایداری هزینه مخالفت با جریان انحرافی را پرداخته‌اند.

وی افزود: افرادی که در عرصه سیاست حضور پیدا می‌کنند باید پایبند به اصولی باشند که بر آن اعتقاد دارند و اجازه ندهند که اسم آن‌ها در هر لیستی قرار بگیرد.

لنکرانی در پاسخ به این سوال که حامیان دولت در مجلس هشتم ابتدا از ریاست علی لاریجانی حمایت می‌کردند ولی بعد چه اتفاقی افتاد که آن‌ها منتقدان لاریجانی شدند، گفت: درباره این سؤال باید معاونت وقت پارلمانی دولت و گروه‌هایی که برای ریاست آقای لاریجانی بر مجلس هشتم لابی می‌کردند توضیح دهند که چه تفاوتی بین آن‌ها و آقای لاریجانی بوده است.