- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیروزی سیتی برابر یونایتد در دربی منچستر

سیتی با برد یک بر صفر مقابل یونایتد در فاصله تنها دو هفته مانده به پایان این فصل لیگ برتر به صدر جدول رسید و اکنون با پیروزی در دو دیدار پیش رو با نتایجی مشابه منچستریونایتد می‌تواند فاتح لیگ برتر شود.


مردان روبرتو مانچینی در این دیدار نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و هم بارها حمله کردند و هم مانع شکل‌گیری حملات یونایتد شدند.

سیتی تا دقیقه ۱۵ نتوانست حمله‌ای جدی داشته باشد و در این دقیقه بود که سانتر کارلوس تبس را فیل جونز از مقابل دروازه یونایتد برگرداند. البته خود جونز در حرکت منتهی به این موقعیت آفساید را پر کرده بود.

اندکی بعد سرخیو آگوئرو از فاصله‌ای نزدیک توپ را به بیرون زد. پس از او هم پابلو سابالتا موقعیتی خوب داشت که توپ را با پای چپ زد و فرصت را از دست داد. اگر او توپ را رها می‌کرد آگوئرو موقعیت بسیار بهتری داشت.

سیتی به حملات خود ادامه می‌داد اما در حالی که به نظر می‌رسید دفاع یونایتد بازشدنی نیست در لحظات تلف‌شده نیمه اول بود که سیتی به گل رسید. کرنری از سمت راست روی دروازه ارسال شد و جای‌گیری عالی جولیون لسکات مانع آن شد که کریس اسمالینگ بتواند به موقع به ونسان کمپانی برسد. کمپانی به هوا برخاست و با ضربه سری محکم دروازه داوید دخئا را گشود.

تیم فرگوسن در نیمه دوم به پیش تاخت و دنی ولبک هم در دقیقه ۶۰ به میدان رفت. مانچینی هم نایجل دی‌یونگ را به جای کارلوس تبس به میدان فرستاد. دی‌یونگ چند دقیقه پس از ورود به میدان با خطایی خشن ولبک را سرنگون کرد و کارت زرد گرفت؛ فرگوسن پس از این خطا با عصبانیت به سمت مانچینی رفت و با او درگیری لفظی پیدا کرد.

یونایتد تلاش می‌کرد موقعیت ایجاد کند و سیتی در ضدحملات خطرناک بود. یحیی توره که نقشی تهاجمی‌تر پیدا کرده بود دو شوت خوب به سمت دروازه دخئا زد که هر دو به بیرون رفت.

حضور آنتونیو والنسیا در دقیقه ۷۸ و اشلی یانگ در دقیقه ۸۳ برای یونایتد ثمربخش نبود و سیتی دو موقعیت خوب دیگر را در دقایق پایانی از دست داد. ابتدا ضربه گائل کلیشی را دخئا به خوبی دفع کرد و سپس سمیر نصری در نزدیکی محوطه شش قدم صاحب توپ شد اما اصرار او به دریبل زدن باعث شد توپش را از دست بدهد.

سیتی و یونایتد هر دو ۸۳ امتیازی هستند اما سیتی تفاضل گل ۶۱+ دارد و یونایتد تفاضل ۵۳+ و یونایتد یا باید دو دیدار باقی‌مانده را با بردهایی بسیار پرگل پشت سر بگذارد یا این که منتظر لغزش سیتی باشد تا به قهرمانی بیستم خود در لیگ انگلیس دست یابد. در غیر این دو حالت سیتی است که قهرمان می‌شود.