- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

معلمان به تقویت پژوهش در دانش‌آموزان اهمیت بدهند

عسلویه نیوز: امام جمعه برازجان گفت: معلمان به تقویت پژوهش در دانش‌آموزان اهمیت بدهند.

خبرگزاری فارس: معلمان به تقویت پژوهش در دانش‌آموزان اهمیت بدهند

به گزارش عسلویه نیوز از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: آموزش و پرورش از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نهادهای اجتماعی در کشور است و تقریبا تمام خانواده‌ها به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش باید به تهذیب اخلاقی دانش‌آموزان اهمیت بدهند و در کنار تحصیل علم در راستای افزایش معنویت و اخلاق اسلامی دانش‌آموزان نیز اهتمام ورزند.

امام جمعه برازجان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به فرهنگیان تصریح کرد: پاداش هیچ عملی بالاتر از کار معلمی نیست و این معلمان هستند که جهل و گمراهی را در جامعه ریشه‌کن می‌کنند.

مصلح در ارتباط با تکریم و تعظیم مقام معلم از دیدگاه آیات و روایات مطالبی بیان کرد و یادآور شد: معلمان از ابتدای اسلام تاکنون احترام و عزت داشته‌اند و در بین مردم جایگاهی ارزنده داشته و دارند و همواره باید نسبت به تکریم معلمان اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت پژوهش و تحقیق در بین دانش‌آموزان گفت: معلمان باید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را در بین دانش‌آموزان نهادینه کنند و تنها به درس دادن و امتحان گرفتن بسنده نکنند.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به شعار امسال بیان کرد: تحقق تولید ملی نیازمند فرهنگ‌سازی است و نقش آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

مصلح گفت: فرهنگیان در امر فرهنگ‌سازی برای تقویت تولید ملی ورود کنند و بدون تردید با تلاش دسته‌جمعی و عزم همگانی می‌توانیم در این مسیر به موفقیت لازم برسیم.

وی اذعان کرد: امروز ایران اسلامی در مسیر شکوفایی و رشد قرار دارد و با وجود تحریم‌های بین‌المللی شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم و انتظار داریم با تدابیر دولت روزبه‌روز به توفیقات بیشتری برسیم.