- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

در بی خبری مدیران و نمایندگان استان؛ حقوق جوانان پایمال می شود!/دیر بجنبیم تمام است!

 چندی است وزارت نفت به بهانه جذب نیروهای نخبه و بدون برگزاری آزمون اقدام به جذب نیروهای غیربومی برای سمت های رسمی کرده است.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از “سوک” این ترفند هدایت شده و جدید وزارت نفت تا جایی پیش رفت که هم اکنون و فقط به بهانه جذب نخبگان، ساختمان باشگاه این وزارتخانه که در تهران، جنب پارک شریعتی، خیابان جلفا، ضلع شمالی پل سید خندان و در ساختمان شماره یک واقع است به جذب نیروهای غیربومی مبادرت ورزیده است.

بر اساس گزارش های موثق، نفتی ها در این ساختمان بدون برگزاری آزمون و تنها با گزینش حضوری! اقدام به استخدام رسمی تعداد قابل توجهی نیروی غیربومی جهت اشتغال در شرکت های تابعه پارس جنوبی، نفت و گاز پارس، منطقه ویژه، مجتمع های گازی و سایر شرکت های تابعه کرده اند.

این مصاحبه های حضوری و بدون آزمون! که از شنبه همین هفته آغاز شده و تا پنج شنبه نیز تداوم خواهد یافت زنگ خطری است برای تمامی مدیران استان بوشهر و پیامی است به همه کسانی که بی دلیل سیاست های انتقادی برخی رسانه های استان در به چالش کشیدن سیاست های نفتی ها را به باد انتقاد می گیرند.

اجرای قانون منسوخ به جای مصوبه ۵۰ درصدی دولت در پارس جنوبی

خیانتی که در آینده ای نه چندان دور تمامی منصفان و دلسوزان این آب و خاک را به قضاوت نشانده و در مورد آن داوری خواهند کرد.

لازم است بدانیم قانونی که هم اکنون نفتی ها و بومی ستیزان مستقر در وزارت نفت بدان استناد کرده اند قانونی منسوخ و قدیمی بوده در حالی که تاکنون ده ها مصوبه دیگر در این خصوص وضع شده که از آخرین و مهم ترین آن ها می توان به مصوبه جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی استان بوشهر جهت اشتغال در پارس جنوبی و شرکت های وابسته توسط هیأت دولت اشاره کرد.

ایجاد بیش از ۱۰۰ پست جدید سازمانی در پارس جنوبی برای استخدام غیربومی ها 

گزارش های موثق حاکیست تاکنون بسیاری از نیروهای اصفهانی، تهرانی، تبریزی و شمالی در غفلت مسئولین استان بوشهر! به این ساختمان رفته و تمامی مصاحبه ها و مراحل استخدام خود را پشت سر گذاشته و به زودی و بدون آزمون جذب پارس جنوبی می شوند.

این موضوع زمانی جالب تر و البته خطرناک تر می شود که بدانیم نفتی ها هم اکنون بیش از ۱۰۰ پست سازمانی جهت استخدام نیروهای غیربومی در پارس جنوبی ایجاد کرده اند که به زودی و با جذب این نیروها تمامی کارکنان قراردادی فعلی و شاغل در منطقه ویژه باید جای خود را به آنان داده و از کار بیکار شوند!

باید گفت این برنامه هدفمند و هدایت شده نفتی ها تا جایی پیش رفت که حتی مسئول استخدام پارس جنوبی که از نیروهای بومی منطقه بوده و می بایست از این اتفاق جلوگیری کند نیز هیچ اطلاع رسانی به مردم و مسئولین در این باره نکرده است.

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل کاذب در پارس جنوبی

متأسفانه نفتی ها با بیان این که درصدد ایجاد ۱۵۰ هزار شغل جدید در عسلویه هستند علناً در حال فرافکنی و فرار به جلو در مقابل انتقادهای موجود از عملکرد خود می باشند زیرا این تعداد نیرو جهت احداث برخی فازها و ساختمان های مربوطه بوده و پس از اتمام این ساخت و سازها، همگی باید از کار اخراج شوند و موج عظیمی از بیکاری استان بوشهر را فراخواهد گرفت.

به عبارت دیگر، این ۱۵۰ هزار شغل به هیچ عنوان پایدار نبوده و پس از اتمام کارهای عمرانی فازها، همگی و پس از تحمل سختی ها و گرمای طاقت فرسای منطقه می بایست جای خود را به غیربومی هایی بدهند که با ترفندهای جدید وزارت نفت استخدام شده و زیر کولرها و اتاق های شیک پارس جنوبی به فعالیت های خود ادامه دهند!

حال آیا زمان آن فرا نرسیده که مسئولین استان از خود حرکتی قانونی و محکم نشان داده و حقوق پایمال شده جوانان منطقه را از نفتی ها و نیروهای مستقر آن ها در پارس جنوبی بگیرند؟

جوانان ولایت مدار استان اتفاقات اخیر را خیانت به حقوق مسلم خود می دانند

مسئولین استان باید به این مهم واقف باشند که مردم و جوانان ولایت مدار استان بوشهر این اتفاقات را خیانت به حقوق مسلم خود دانسته و با تعجب نظاره گر بی خبری مسئولین ارشد استان از اتفاقات اخیر در باشگاه نفت هستند!

مردمی که در آینده ای نه چندان دور به قضاوت خواهند نشست و هیچ گاه مسببین این جریان شوم را نخواهند بخشید.

آیا رواست استانی که تمامی زحمات، مصیبت ها و مشکلات زیست محیطی نفتی ها را به دوش می کشد، پزشکان خون جوانان آن را آلوده می دانند، آسیب های مخرب اجتماعی و همچنین زیست محیطی گریبان آن را خفه کرده و هزاران هزار مشکل دیگر برای آن به وجود آمده است اینچنین مورد بی مهری و ظلم قرار گرفته و حقوق مردم و جوانانش پایمال شود؟

نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان و مدیران استان بوشهر! وقت تنگ است، باید حرکتی کرد، یک استان در انتظار عملکرد شماست، لطفاً اندکی تأمل کنید!