- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تصمیمات زیست محیطی برای بنادر عسلویه و دیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خاکریزی در بندر عسلویه که از طریق یکی از سازمان ها صورت گرفته از سوی سازمان محیط زیست پیگیری حقوقی می شود.
    محمدجواد محمدی زاده درباره خاکریزی و استحصال زمین از دریا در بندر عسلویه افزود: ما معتقدیم که فعالیت اجرایی بدون مطالعات و بررسی های زیست محیطی در این منطقه صورت گرفته است.وی تاکید کرد: باید درباره این پروژه و دیگر طرح ها ملاحظات زیست محیطی از سوی همه دستگاه ها و سازمان ها انجام شود چرا که سازمان محیط زیست بشدت با این موضوع مخالف بوده و پیگیری های قانونی لازم را انجام می دهد.
    
    جریمه ۶۳ میلیارد تومانی برای آلودگی نفتی در بندر دیلم
    مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی از جریمه ۶۳ میلیارد تومانی یک وزارتخانه برای ایجاد آلودگی نفتی در آب های بندر دیلم خبر داد و اعلام کرد که این وزارتخانه موظف به واریز این مبلغ به خزانه دولت است.
    عبدالرضا کرباسی تصریح کرد: خط لوله انتقال نفت در فاصله ۲۵ کیلومتری بندر دیلم در بهمن سال گذشته شکست و متاسفانه به علت اقدام دیرهنگام، نفت وارد آب های ساحلی خلیج فارس شد. وی درباره میزان نفت ریخته شده به دریا افزود: برآوردهای اولیه نشان می دهد که در مجموع ۲۵ هزار بشکه نفت به محیط زیست تخلیه شده است.
    کرباسی تصریح کرد: ایجاد گودال، سد خاکی، سوزاندن نفت، برداشت شن و ماسه آلوده و استفاده از اسکیمر در آب های ساحلی از جمله فعالیت هایی بوده که تاکنون انجام اما با وجود این اقدامات، باز هم صدمات جدی به محیط زیست وارد شده است.وی علت این مسئله را دیرکرد در آغاز عملیات مقابله با آلودگی نفتی دانست و گفت: این امر موجب شده تا آلودگی ها گسترش یافته و هزینه های پاکسازی نیز افزایش یابد.