- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۵۲۱ روستای استان بوشهر از آب شرب سالم برخوردارند

عسلویه نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: ۵۲۱ روستای استان بوشهر از آب شرب سالم برخوردارند.

خبرگزاری فارس: 521 روستای استان بوشهر از آب شرب سالم برخوردارند

به گزارش عسلویه نیوزاز دشتستان، محمد پردل در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: حوزه آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر به دلیل وسعت بالای جغرافیایی از اهمیت بالایی برخوردار است که همواره مورد توجه مسئولان مربوطه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر ۶۵۲ روستای سکنه‌نشین وجود دارد که بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در آنها زندگی می‌کنند.

پردل بیان داشت: ۵۲۱ روستای استان بوشهر که ۹۸ درصد ساختمان جمعیت روستایی استان بوشهر را شامل می‌شوند از نعمت آب شرب سالم برخوردارند و تنها ۲ درصد از جمعیت روستایی استان بوشهر از آب شرب محروم هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی که در سال‌های اخیر در استان بوشهر، با مدیریت صحیح منابع آبی وضعیت خوبی را در استان بوشهر شاهد بوده‌ایم و این موفقیت حاصل تلاش همه‌جانبه مسئولان این استان است.

این مسئول ابراز داشت: در سال‌های گذشته ۱۶ روستای بزرگ استان بوشهر به شهر تبدیل شده‌اند که تغییر و تحولات برای تحویل ۵ روستا به آب و فاضلاب شهری صورت پذیرفته و در حال ایجاد شرایط مطلوب برای تغییر و تحولات مطلوب در ارتباط با ۱۱ مورد دیگر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۹۱ هزار مشترک آب روستایی وجود دارد که ۹۶ درصد از این میزان را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند و مابقی شامل مشترکین صنعتی و … است.

پردل متذکر شد: طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برکات زیادی برای مردم داشت و نعمت آب برای روستاهای استان بوشهر یکی از نعماتی است که در استان بوشهر شاهد آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها ۱۵ درصد از روستاهای استان بوشهر از نعمت آب برخوردار بودند که با رشد ۸۳ درصدی این میزان به ۹۸ درصد افزایش یافته است.

این مسئول در رابطه با ساختمان پوشش آب در روستاهای شهرستان دشتستان بیان داشت: ۱۴۷ روستای شهرستان دشتستان که جمعیت آنها قریب به ۸۰ هزار نفر است از نعمت آب شرب برخوردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این میزان ۹۶ درصد از جمعیت روستایی استان بوشهر را شامل می‌شود.

پردل در همین ارتباط اذعان داشت: ۴ درصد باقی‌مانده جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر را شامل می‌شوند و عمدتا آبادی‌ها  و روستاهای زیر ۱۰ خانوار هستند.

وی گفت: در روستاهایی که فاقد شبکه توزیع آب شرب هستند از طریق ماشین با قیمت‌های بسیار مناسب آب شرب بهداشتی در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

پردل با اشاره به اینکه دو شهر کلمه و تنگ‌ارم شهرستان دشتستان تحت مدیریت آبفار هستند، گفت: ۹۵ درصد از مشترکین این شهرها را مشترکین خانگی و ۵ درصد باقی‌مانده را بقیه مشترکین شامل می‌شوند.