- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اقامه نماز جمعه در شهر تاریخی سیراف

بخشدار مرکزی کنگان از اقامه نماز جمعه در شهر تاریخی سیراف خبر داد.

خبرگزاری فارس: اقامه نماز جمعه در شهر تاریخی سیراف

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیراف، حجت‌الاسلام محمد بحرانی در جمع مردم سیراف اظهار داشت: سیراف از شهرهای مهم و باستانی استان بوشهر و کشور است و پیشینه درخشان این بندر در واقع سند حقانیت ایران بر خلیج فارس است.

وی افزود: سیراف همواره جایگاه مناسبی برای گردشگران و توریست‌های بین‌المللی و داخلی است و در سال‌های اخیر شاهد گسترش زیرساخت‌های گردشگری بوده‌ایم که انتظار داریم این روند تداوم داشته باشد.

بخشدار مرکزی کنگان خاطرنشان کرد: برای توسعه این بندر برنامه‌ریزی شایسته‌ای صورت گرفته و تلاش داریم امکانات و تجهیزات لازم برای رفاه و آسایش مردم را در این شهر زیبا و ساحلی مستقر کنیم.

بحرانی تصریح کرد: توسعه مراکز فرهنگی و هنری و رشد و گسترش فعالیت‌های دینی نیز با جدیت در این شهر پیگیری می‌شود که امیدوار هستیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

بخشدار مرکزی کنگان از اقامه نماز جمعه در شهر تاریخی سیراف خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با ستاد اقامه نماز بزودی در سیراف دفتر امام جمعه و جایگاه نماز جمعه برای ادای این فریضه عبادی سیاسی راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با تعیین امام جمعه از سوی مقامات ائمه جماعات، اسکان وی به انجام خواهد رسید و مردم سیراف نیز می‌توانند همانند مردم کنگان و عسلویه در نماز جمعه هر هفته شرکت داشته باشند.

بخشدار مرکزی کنگان ادامه داد: سیراف دومین شهر بخش مرکزی است که نماز جمعه در آن ادا می‌شود و با تلاش انجام شده هم‌اکنون محلی برای اقامت موقت امام جمعه و جایگاه موقتی برای ادای نماز تعیین شده است.

بحرانی اذعان داشت: خانه عالم در شهر سیراف برای اقامت امام جمعه و مسجد علی‌ابن‌ابی‌طالب (ع) به عنوان جایگاه موقت از سوی مقامات محلی سیراف مشخص شده است.