- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قابل توجه نمایندگان استان بوشهر در مجلس

در دیدار با وزیر نفت : چرا جوانان جویای کار شهرستان پارسیان در عسلویه غیر بومی محسوب می شوند


به گزارش ” عسلویه نیوز” به نقل از سایت رسمی حاج احمد جباری نماینده مردم شهرستان پارسیان در مجلس ، جهت بررسی مسائل گازی حوزه انتخابیه و پیگیری مشکلات کار جوانان پارسیان و لاوان با وزیر نفت دیدار و گفتگو کرد .

دستور اکید وزیر نفت : از این پس پارسیانی ها  در پارس جنوبی و عسلویه بومی محسوب خواهند شد و در این منطقه نفتی بکار گرفته خواهند شد .

در این نشست که وزیر نفت و معاونین وی حضور داشتند حاج احمد جباری به زبان حال خانواده ها و جوانان جویای کار پارسیانی ها از وزیر نفت گله کرد و گفت : چرا با وجود اینکه شهرستان پارسیان هرمزگان در مجاورت منطقه گازی عسلویه و پارس جنوبی قرار دارد و همه ی ضررهای ناشی از ترافیک جاده ای و تصادفات منجر به مرگ و آثار سوء زیست محیطی به واسطه منطقه ویژه عسلویه و پارس جنوبی به مردم این منطقه وارد می شود ، اما مردم از منافع حاصل از وجود پارس جنوبی و عسلویه هیچ نفعی نمی برند .

نماینده مردم غرب هرمزگان در ادامه اظهار داشت : نیروهای جوان جویای کار شهرستان پارسیان در عسلویه غیر بومی محسوب می شوند و این در حالی است که افرادی از سایر نقاط کشور با بعد مسافت چند صد کیلومتری و یا هزار کیلومتری در منطقه عسلویه به عنوان نیروهای بومی محسوب می شوند .

حاج احمد جباری خواستار تغییر رویه پذیرش نیرو در پارس جنوبی شد و وزیر نفت نیز در این راستا در پاسخ به خواسته حاج احمد جباری نماینده مردم شهرستان های پارسیان و بندرلنگه و بستک در مجلس شورای اسلامی دستور اکید مبنی بر پذیرش نیروهای پارسیانی در پارس جنوبی و عسلویه صادر کردند .

موضوع دیگری که در این نشست در دستور کار قرار گرفت موضوع استخدام نیروهای بومی لاوان بود که سالها سابقه خدمت دارند ولی وضعیت شغلی آنان مشخص نبوده است . در این باره حاج احمد جباری خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی آنان و جذب و بکار گیری نیروهای بومی این منطقه شد .

یکی دیگر از موضعات نشست جباری با وزیر نفت و معاونین وزیر موضوع گاز رسانی به شهرستان های پارسیان ، بندرلنگه و بستک بود که در این راستا مهندس اوجی معاون وزیر نفت و رئیس سازمان گاز ایران به جباری نماینده غرب هرمزگان اطمینان داد عملیات اجرایی گاز رسانی به شهرستان های بستک و پارسیان ظرف دو سه ماه آینده آغاز و بندرلنگه نیز با توجه به مسافت آن از طریق فاینانس انجام خواهد شد .