- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هر آنچه در برنامه ۹۰ جنجالی دیشب گذشت

پرسش نظرسنجی نود، این بود که آیا با ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی موافقید یا خیر؟ که حدود ۸۰ درصد مخالفت خود را اعلام نمودند و حدود ۲۰ درصد موافق طرح ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی بودند .


 برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ محمد فنایی به عنوان کارشناس داوری ، مهمان حضوری این برنامه بود. البته در ادامه مسعود نظرزاده مدافع بوشهری شاهین در این برنامه حضور یافت

به گزارش تابناک ،فردوسی‌پور برنامه نود را با پرسش نظرسنجی که آیا با ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی موافقید یا خیر، آغاز کرد. وی برنامه را با پخش بازیهای لیگ قهرمانان آغاز کرد .

محمد فنایی کارشناس داوری

محمد فنایی به عنوان کارشناس داوری عنوان کرد که در بازی پرسپولیس و راه اهن داور یک پنالتی به سود پرسپولیس را نادیده گرفت و یک بازیکن راه اهن می بایست در نیمه اول اخراج می شد ، ضمنا گل دوم استقلال به نفت ابادان صحیح نبود . و یک پنالتی به سود نفت تهران گرفته نشد . در ضمن پنالتی های شاهین مقابل سایپا صحیح نبود .

فردوسی پور خطاب به مدیر سپاهان: شما هم باید ۱۰ نفره می شدید!

در ادامه ، برنامه ۹۰ با به تصویر کشیدن حرکت جواهیر سوکای در بازی سپاهان با حریف اماراتی داغ شد.

برنامه این هفته عادل فروسی پور با بررسی حرکت مهاجم سپاهان در بازی آسیایی تیمش حالت رسمی پیدا کرد. صحنه ای که سوکای حرکت جوانمردانه را اجرا نکرد و توپ را از اماراتی ها گرفت ، باعث اخراج دروازه بان حریف و به هم ریختن روند بازی شد. عادل این حرکت را با فیرپلی بازیکنان آژاکس مقایسه کرد و به مدیر سپاهان برای تقسیم کردن پاداش ۵۰ میلیونی بین بازیکنانش که بعد از این صحنه ، پنالتی را بیرون زده بودند ، گلایه کرد و گفت:« بهتر نبود یکی از بازیکنان تان را بیرون می کشیدید تا نشان دهید فیرپلی واقعی را رعایت کردید؟

رحیمی هم در پاسخ گفت:« البته جواهیر سوکای وقتی دید بازیکن حریف توپ را نگرفت ، دنبالش دوید. اما من هم الان قبول دارم که ما باید یک یارمان را بیرون می کشیدیم.

کفاشیان: هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم! ۷۸ درصد پرسپولیسی هستن ؟

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال که روی خط برنامه ۹۰ رفته بود ، درباره قانون منع حضور دروازه بانان خارجی در لیگ برتر گفت:« ما هنوز تصمیمی در این باره نگرفتیم و از سازمان لیگ خواستیم در دوره جدید ، قوانین مربوط به لیگ را بررسی مجدد کنیم. بحث اینکه حضور بازیکنان خارجی را بازتر کنیم یا محدودتر ، اینکه لیگ ۱۶ تیمی شود یا نه . به هر حال در این سال ها بازیکنان خارجی زیادی آمده اند به لیگ ما که کیفیت نداشتند و کلی پول در دلالی سوخته است. به هر حال ما ۴ سال این قانون را اجرا کردیم و ماحصلش این است که یک گلر لژیونر داریم ولی باید نظرات کارشناسان را در این زمینه بگیریم . هفته بعد دو جلسه داریم و از میان نظرات همه ف یک تصمیم نهایی می گیریم.

او در پاسخ به این سئوال فردوسی پور که مگر قبل از این قانون لژیونر نداشتیم و تازه حقیقی که در تیمش بازی نمی کند گفت:« به هر حال ما باید بهترین تصمیم را بگیریم. یکسری از مدیران ، قیمت بازیکنان را بالا بردند . ما باید یک فکری برای این قصه بکنیم. من هم معتقدم که باید این قانون را در دسته اول اجرا کنیم.

عادل فردوسی پور به نظرسنجی برنامه اش اشاره کرد و گفت:« ۷۸ درصد مردم می گویند این قانون به ضرر فوتبال است.» و کفاشیان در پاسخ گفت:« این ۷۸ درصد که رنگش هم قرمز است ، پرسپولیسی ها هستند دیگر؟ » و این جمله را با خنده گفت و تاکید کرد سعی می کند نظر مردم در این باره لحاظ شود.

کنایه دوباره عادل به رسولی نژاد !

در بخشی دیگر از این برنامه یک مخاطب نامه ای را خطاب به رسولی نژاد مغاون وزیر ورزش نوشته و از او خواسته بود تا شرایطی را فراهم کند تا بتواند مثل حسین علوی مقدم به استقلال بپیوندد!

درد نامه حیدری به ۹۰

مهدی حیدری کاپیتان سابق تیم های بوتان و اکباتان که به دلیل بازی در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی ، چهره ای شناخته شده است برای علاقمندان کمتر حرفه ای فوتبال ، در نامه ای به برنامه ۹۰ نوشته بود:« چند سال قبل وامی ۵ میلیون تومانی گرفتم که به دلیل مشکلات مالی ، این وام با سودش الان بیش از ۳۰ میلیون تومان شده و الان شرایط سختی دارم. نامه ای که سبب شد تا محمد فنایی درباره اش بگوید:« مهدی حیدری خودش یکی از چهره های سرشناس فوتبال ایران بوده ، همیشه تلاشش کمک به پیشکسوتان بوده و الان خیلی شرایط تلخی است که سبب شده او چنین نامه ای را بنویسد.

یک قانونی بگذارید که داوران کتک نخورند!

علی کفاشیان در برنامه ۹۰ گفت:« من به کمیته استیناف فقط توصیه کردم . البته آنها تصمیم شان را مستقل از توصیه من گرفتند تازه من هم اینقدر زیر فشار آقای رویانیان بودم که تصمیم گرفتم به کمیته استیناف یک توصیه ای بکنم.

بعد از حرف های کفاشیان بود که محمد فنایی کارشناس داوری این هفته برنامه شروع به صحبت کرد و گفت:« آقای کفاشیان کاش شما که قرار است توصیه کنید و قوانین را اصلاح کنید ، یک کاری هم کنید که این قدر داوران را در شهرهای مختلف کتک نزنند.»

این درحالی بود که قبل از این عادل فردوسی پور گفته بود در آبادان و تالش دو داور را تا سرحد مرگ کتک زده اند. کفاشیان هم در پاسخ گفت:« حالا تلاش می کنیم که این اتفاق بیفند.»

دایی : لیدرهای پرسپولیس حاشیه سازند

در ادامه برنامه علی دایی با اشاره به دیدار با پرسپولیس گفت: ما در دیدار برابر پرسپولیس به ویژه در نیمه نخست فوتبال خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم و بر‌تر از حریف بودیم. از‌‌ همان دقیقه اول ‌می‌دانستیم باید هافبک‌های پرسپولیس را از بازی خارج کنیم که خوشبختانه در این کار موفق بودیم اما در عدم آفسایدگیری مناسب گل‌هایی را دریافت کردیم اما در کل توانستیم ۳ امتیاز را کسب کنیم. .

وی ادامه داد: پرسپولیس در این دیدار تمام سعی خودش را کرد و حتی اگر در دقایق آخر آن توپ را فرشید کریمی نمی‌گرفت چه بسا بازی مساوی ‌می‌شد. در کل معتقدم مشکل اساسی پرسپولیس لیدرهای آنها هستند که تعدادشان به ۱۰ نفر نمی‌رسد اما آنها حاشیه‌های بسیاری برای تیم ایجاد کردند و اجازه ندادند این تیم روی آرامش را ببیند.

درگیری شدید درخشان و مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر با درخشان سرمربی سابق تیم فوتبال شاهین بوشهردرگیری لفظی پیدا کرد.

در این گفتگوی تلفنی صحبت هایی ردوو بدل شد که هیچ کمکی به بازگشت تیم فوتبال شاهین بوشهر نخواهد کردو به نوعی نوش دارویی پس از مرگ سهراب محسوب می شود.

پرسش نظرسنجی نود، این بود که آیا با ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی موافقید یا خیر؟ که حدود ۸۰ درصد مخالفت خود را اعلام نمودند و حدود ۲۰ درصد موافق طرح ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی بودند .