- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آواز «افتخاری» و زخمه تار «ساکت» بر بالین استاد جلیل شهناز

خبرگزاری فارس: اساتید پیشکسوت موسیقی به همراه جمعی از خبرنگاران موسیقی روز گذشته از «جلیل شهناز» چهره ماندگار موسیقی و نوازنده بی‌بدیل تار و سه تار ایران عیادت کردند.

خبرگزاری فارس: آواز «افتخاری» و زخمه تار «ساکت» بر بالین استاد جلیل شهناز

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، روز گذشته اهالی رسانه‌ به همراه اساتید پیشکسوت موسیقی از «جلیل شهناز» استاد موسیقی و بی‌بدیل تار و سه‌تار ایران در بیمارستان آراد تهران عیادت کردند.

در این دیدار که به همت خبرگزاری فارس صورت گرفت، اساتیدی همچون «شاهین فرهت» از آهنگسازان پیشکسوت، «علیرضا افتخاری» خواننده، «رضا مهدوی» رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری، «کیوان ساکت» آهنگساز و نوازنده تار و سه تار، «سید عباس سجادی» مدیر مرکز موسیقی شهرداری تهران حضور داشتند.

در این دیدار یک ساعته که خانواده جلیل شهناز هم حضور داشتند، «کیوان ساکت» زخمه‌ای بر تار خود زد که این اجرا فضای خاص و روح‌انگیزی را در بخش مراقبت‌های ویژه برای استاد شهناز و خانواده‌اش به وجود آورد.

پس از این اجرا «علیرضا افتخاری» به یاد کار مشترک وی با استاد شهناز قطعه آوازی در دستگاه ماهور به اجرا در آورد.

اجرای قطعات افتخاری که برگرفته از اشعار باباطاهر بود، لبخند و شادمانی را بر لبان شهسوار شیرین نواز تار ایران جاری ساخت، به شرح ذیل است:

خدایا دل ز مو بستان به زاری          نمی‌آید ز مو بیمار داری

نمی‌دونم لبِ لَعلَت به خونم         چرا تشنه‌ست با این آبداری

به گزارش فارس، «جلیل شهناز» که خرداد‌ماه امسال ، نودو‌یکمین بهار زندگی خود را پشت سر می‌گذارد، از ۲۵ فروردین‌ماه گذشته به دلیل مشکل تنفسی در بیمارستان آراد تهران بستری است که حال نسبی وی هر روز بهتر از گذشته می‌شود و با این رویه بهبودی امکان انتقالش به منزل بیشتر است.