- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ذخیره سد رئیسعلی دلواری به ۱۹۸ میلیون متر مکعب افزایش یافت

عسلویه نیوز: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: ذخیره سد رئیسعلی دلواری به ۱۹۸ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

خبرگزاری فارس: ذخیره سد رئیسعلی دلواری به 198 میلیون متر مکعب افزایش یافت

به گزارش عسلویه نیوز، سید مهدی موسوی دوشنبه شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان باغداران دشتستان اظهار داشت: مرمت و بهسازی کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری در بخش آبپخش از رویکردهای مهمی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به طور ویژه به آن توجه داشته و پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده است.

وی عنوان کرد: بازسازی و مرمت سد انحرافی شبانکاره از مسائلی است که توسط سازمان آب‌منطقه‌ای و این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و شاهد آن خواهیم بود.

موسوی بیان داشت: در حوزه دشتی اسماعیل‌خانی شاهد اجرای طرح پوشش بتنی کانال آبیاری آن منطقه بوده‌ایم که فاز اول آن به میزان یک هزار و ۲۰۸ متر کانال باکسی و ۳ هزار و ۳۰۰ متر کانال ذوزنقه‌ای اجرا شده و فاز دوم آن به طول ۴٫۵ کیلومتر در حال مطالعه و بررسی است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: نصب دریچه‌های هیدرولیکی کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی از مسائل مهمی است که در کوتاه مدت آتی صورت می‌پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: در تابستان به نحوی اقدام خواهیم کرد و در آبیاری فصل تابستان نخلداران این منطقه سهمیه آب خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ارتباط با مشکلات کانال‌ جهان‌بخشی شبکه آبیاری آبپخش گفت: در کانال جهان‌بخشی که جزء کانال‌های درجه دو و تحت پوشش آب‌منطقه‌است مشکل نقطه آبگیری وجود دارد و با رفع نقطه آب‌گیری این مشکل مرتفع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اشکال در کانال جهان‌بخشی که ۱۷ هزار اصله نخل را تحت پوشش قرار داده برای شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های بهره‌برداری نیز مشکل‌ساز شده و دور آبیاری آن ۲۵ تا ۳۰ روز به طور می‌انجامد که با رفع آن شاهد بهبود وضعیت موجود خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ابراز داشت: پوشش بتنی کانال آبیاری تل‌میل و قلایی از مواردی است که در سال جاری در دستور کار قرار دارد و برای تحقق آن به نحو مطلوب تلاش خواهیم کرد.

موسوی اذعان داشت: از تمام توان برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان بهره‌ خواهیم برد و از هیچ اقدامی در این روستا دریغ نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی از ۱۲۵ میلیون متر مکعب در سال گذشته به ۱۹۸ میلیون متر مکعب در سال جاری افزایش یافته است.

این مسئول گفت: در سال گذشته شاهد اجرای دو دور آبیاری بودیم که امسال سه دور آبیاری برنامه‌ریزی شده که ۲ دور در تابستان و یک دور آبیاری نیز بعد از برداشت محصول خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر متذکر شد: از تمام ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت آبیاری در منطقه بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.