- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اعطای تسهیلات با نرخ ۷ درصد به کشاورزان دشتستان

عسلویه نیوز: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از اعطای تسهیلات با نرخ ۷ درصد به کشاورزان دشتستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعطای تسهیلات با نرخ 7 درصد به کشاورزان دشتستان

به گزارش عسلویه نیوز، حسین قیصری دوشنبه شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان باغداران دشتستان اظهار داشت: صندوق توسعه کارگروه کشاورزی در راستای تحقق شعار اقتصادی”تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” و توسعه اقتصادی کشور فعالیت‌های ارزشمندی در راستای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی میهن اسلامی برداشته است.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که دولت خدمتگذار به منظور ارائه خدمات به کشاورزان پیش رو گرفته، اعطای تسهیلات کم‌بهره با سود هفت درصد به کشاورزان است و در دشتستان این امر با کیفیت مطلوبی انجام می‌شود.

قیصری در ارتباط با شیوه تعیین قیمت خرید تضمینی محصول خرما خاطرنشان کرد: برای مشارکت در این فرآیند از طریق مراکز ترویج خدمات کشاورزی در بخش‌ها نظرات کشاورزان را دریافت و به مقامات استانی ارائه می‌دهیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان بیان داشت: حمایت‌های فراوانی از کشاورزان صورت گرفته و تسهیلات کشاورزی یکی از این مسائل است که کشاورزان برای دریافت آن باید در سایت اداره کار ثبت‌نام و بقیه مراحل و روال اداری مربوطه را طی کنند.

قیصری تصریح کرد: پوشش بتنی کانال‌های درجه سه و چهار از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی به منظور افزایش راندمان انتقال آب و جلوگیری از هدر رفت آب اقدام به پوشش بتنی این کانال‌ها کرده و در سه سال اخیر بالغ بر ۶۰ کیلومتر پوشش بتنی در بخش آبپخش انجام شده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌های سال ۹۰ شاهد اجرای هفده هزار و ۵۰۰ متر پوشش بتنی کانال‌های بین مزارع بوده‌ایم و که در سایر نقاط شهرستان دشتستان این میزان ۱۸ کیلومتر بوده است.

این مسئول تصریح کرد: احداث جاده بین مزارع از نیازهای اساسی است که در سال جاری مورد توجه قرار داده‌ایم و پیشنهاد احداث ۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع از برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اذعان داشت: تامین اعتبار به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی از مسائل مهمی است که مسئولان شهرستان دشتستان برای رفع دغدغه‌های کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.