آقای رییس جمهور، با این یاران راه به جایی نمی برید
تاريخ ارسال خبر : 9 می 2015 | ساعت 13:29 | کد خبر: 33266 | sv69 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”  در یک کلام می توان گفت حضور معاون پشتیبانی وزیر در چنین همایشی یعنی پاداش دادن به نمایندگان مخالف دولت برای همه اقداماتی که نسبت به آموزش و پرورش استان انجام داده اند و دادن فرصت و امتیاز بیشتر به آنان برای جولان بیشتر در چنین فضایی.

“عسلویه نیوز” پایان سال ۹۴ شاهد برگزاری رقابت های انتخاباتی برای مجلس دهم هستیم. طبیعی است که هر کس دل در گرو کرسی های سبز بهارستان دارد، برای رسیدن به این کرسی ها از همین حالا که نه بلکه از ماه ها پیش تلاش خود را آغاز کرده باشد و در این میان نمایندگان کنونی مجلس طبعا بیش از دیگران در تکاپو و تلاش اند و بنابر این، هر مناسبت و بهانه ای فرصتی است برای به دست آوردن دل افراد و جذب رأی مردم.

به گزارش “عسلویه نیوز” یکی از این فرصت ها علی الظاهر هفته بزرگداشت مقام معلم است که نمایندگان استان بوشهر در مجلس را هم به تکاپو انداخته و در این هفته، هر روز سخنی و هر ساعت کلامی در وصف معلمان و ضرورت توجه به خواسته های آنان بر زبان می آورند و بعضاً با اعتراضات صنفی و معیشتی معلمان همزبانی می کنند. در این میان دو نماینده اصول گرای بوشهر و دشتستان از بقیه پیشی گرفته اند؛ به ویژه نماینده بوشهر که ضمن ترتیب دادن یک «نشست صمیمی» با برخی معلمان برای شنیدن مشکلاتشان، عصر روز چهارشنبه همایشی را هم با حضور مهمانی ویژه، در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی برگزار کرد. مهمان ویژه این مراسم آقای بطحایی معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش بود که بر اساس آن چه برخی سایت های اصول گرا با انعکاس تصویر سند نشان داده اند، به دعوت شخص نماینده بوشهر «برای شنیدن خواسته های معلمان » به بوشهر آمده بود.

این که نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات پیشِ رو دست به چنین تحرکاتی بزنند، نه امری عجیب است و نه کاری بی سابقه. تقریبا در تمام دوره ها اگر نگوییم همه نمایندگان، دست کم اکثریت آنان خواه اصول گرا و خواه اصلاح طلب برای جلب نظر مردم دست به چنین حرکاتی می زنند و تلاش می کنند با استفاده از هر فرصتی و بهره جویی از هر مناسبتی خود را «خادم ملت» و «دلسوز موکلان» نشان دهند. این که چنین حرکات تبلیغاتی ای تا چه حد مقرون به فایده است، نیز بحث دیگری است. اما آن چه در روز چهارشنبه در همایش شبه تبلیغاتی نماینده بوشهر مورد توجه واقع شد، حضور معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در این همایش آن هم در کوران برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم بود  که بر اساس مستندات، به دعوت شخص نماینده هم صورت گرفته و پیرامون آن تبلیغات زیادی نیز انجام شده بود.

با این حال می توان گفت که اگر این دعوت در شرایط عادی و نه در سال برگزاری انتخابات مجلس، صورت می گرفت، شاید حضور معاون وزیر در آن اندک وجهی داشت. با کمی تخفیف اگر بر این مورد هم چشم بپوشیم و بر اساس حسن ظن، حضور معاون پشتیبانی وزیر در این همایش را حضور او در یک میتینگ تبلیغاتی هم تلقی نکنیم، شرایطی که بر آموزش و پرورش استان حاکم است، حضور این چنینی آقای بطحایی در بوشهر را در هر صورت غیر قابل توجیه می کند.

همگان می دانند که اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اکنون حدود سه ماه است که فاقد مدیر کل است؛ همگان می دانند که مدیر کل آموزش و پرورش این استان به درخواست و با اعمال فشار دو نماینده بوشهر و دشتستان آن هم به دلیل تمکین نکردن به خواسته هایشان در عزل بعضی و گماشتن برخی دیگر، با نظر مساعد و مشارکت برخی معاونان وزیر از جمله همین آقای بطحایی برکنار شده است، خیلی ها می دانند که کار انتصاب مدیر کل جدید نیز با اعمال فشار همین نمایندگان و مخالفتشان با گزینه های مطلوب نماینده عالی دولت و باز متاسفانه با تمکین مقامات وزارتخانه و از جمله همین معاون پشتیبانی تاکنون بی نتیجه مانده و آموزش و پرورش استان «چون کشتی بی لنگر» در دریای توفانی مطالبات معلمان و مشکلات انباشته اش، «کژ و مژ» می شود.

در چنین اوضاعی معاون پشتیبانی وزیر به جای این که در هفته معلم برای معرفی مدیر کل جدید آموزش و پرورش به استان بوشهر سفر کند، به دعوت نماینده اصول گرای متمایل به جبهه پایداری برای شرکت در همایش او که در خوشبینانه ترین وجهش حداقل شُبهه ی تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، با خانواده محترم به بوشهر می آید و ظاهرا چنان که از شنیده ها بر می آید، به مخالفت نماینده دولت در استان با این سفر هم وقعی نمی نهد. (و البته اگر این خبر صحت داشته باشد که استاندار با سفر معاون پشتیبانی وزیر مخالف بوده و او بدون توجه به این مخالفت به استان بوشهر سفر کرده است، این را باید به حساب ضعف مدیریت ارشد استان نیز گذاشت که نتوانسته یا از طریق اعمال فشار بر وزیر آموزش و پرورش و در صورت لزوم استفاده از فشار مقامات بالاتر از وزیر، به آنان بفهماند که شرکت نمایندگان عالی دولت در چنین همایش های تبلیغاتی، بدون شک اقتدار دولت و نماینده آن در استان را خدشه دار می کند.)

در یک کلام می توان گفت حضور معاون پشتیبانی وزیر در چنین همایشی یعنی پاداش دادن به نمایندگان مخالف دولت برای همه اقداماتی که نسبت به آموزش و پرورش استان انجام داده اند و دادن فرصت و امتیاز بیشتربه آنان برای جولان بیشتر در چنین فضایی.

از طرفی، رفتار معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش معانی دیگری را نیز در خود دارد که مهم ترین آن این است که بخش زیادی از مقامات دولت که تحت عنوان مقامات «دولت تدبیر و امید» سکان دار مناصب مدیریتی رده بالای این دولت شده اند، دل در گرو آن ندارند و همزمان در چند زمین بازی می کنند و همچنان که از مزایای مقام دولت روحانی بهره می برند، با رفتارهای دوگانه چشم به آینده و احتمالات آن نیز دارند و در پی آن اند که اگر دو سال دیگر سکان قدرت به دست دولتی دیگر افتاد، از خوان محبت اصول گرایان بی بهره نباشند. بنابر این می خواهند در حفظ مقام و منصب هیچ ریسکی نکرده باشند و اگر یک درصد هم احتمال بدهند که نارضایتی نمایندگان می تواند احتمالا به استیضاح وزیر و عزل او و در نتیجه به خطر افتادن مقام خودشان بینجامد، چنین ریسکی را نپذیرند و در هر حال اولویتشان حفظ رضایت نمایندگان مخالف دولت باشد.

همچنان که معاون محترم پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در چنین حال و زمانه ای که حامیان دولت به دنبال تدبیری برای حداقل تعدیل در ترکیب مجلس و تشکیل مجلسی همراه با سیاست های دولت تدبیر و امید هستند، با حضور در همایش ها (بخوانید شبه میتینگ های انتخاباتی) نمایندگان مخالف دولت، در پی جلب رضایت حداکثری آنان است تا احتمالا در آینده و روز مبادا هم از نمد قدرت برای خود کلاهی ببافد.آن هم در حالی که همین معاون وزیر و دیگر معاونان به دعوت اداره کل آموزش و پرورش استان از آنان برای شرکت در مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم ترتیب اثر نداده بودند.

بر این اساس باید به رئیس جمهور محترم گفت شما با داشتن چنین یاران وفاداری(!) در آینده راه به جایی نخواهید برد و بعید نیست برای اولین بار در طول عمر نظام جمهوری اسلامی، پس از چهار سال مقام ریاست جمهوری را به فرد دیگری واگذارید مگر این که برای مقامات «دو دله» تان تدبیری واقعی بیندیشید.

مرجع:پیغام


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ