- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید بنزین با استفاده از میعانات گازی در پارس جنوبی

“عسلویه نیوز” مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تولید بنزین با استفاده از میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید بنزین با استفاده از میعانات گازی در پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز”به نقل از روابط عمومی پارس جنوبی، حجت‌‌الله فریدونی اظهار داشت:‌ استفاده از دانش و توان علمی بومی در سال‌های اخیر زمینه‌ساز توسعه و ترقی علمی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف صنعتی و فناوری شده است.

وی افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های اساسی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایران اسلامی باید از تمامی این امکانات برای اقتدار و بالندگی ایران اسلامی بهره ببریم و در این راستا باید تلاش و همت شبانه‌روزی در این راستا داشته باشیم.

فریدونی ادامه داد: زمینه‌سازی برای تولید بنزین از برنامه‌های اساسی است که مورد توجه بوده و تولید بنزین با استفاده از میعانات گازی پارس جنوبی از برنامه‌های مهمی است که تا شش ماه آینده شاهد آغاز آن خواهیم بود.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اذعان داشت: بر اساس مذاکراتی که بین منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت پترو آذر آسیا صورت پذیرفته تا شش ماه دیگر از میعانات گازی نفت پارس جنوبی بنزین تولید خواهد شد.

فریدونی با اشاره به وفور میعانات گازی در پارس جنوبی خاطر نشان کرد:‌ میعانات گازی نفت به وفور در منطقه انرژی پارس وجود دارد و طبق پیش‌بینی‌ها، تا شش ماه آینده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حدود ۲۰ هزار بشکه بنزین در روز تولید خواهد شد.

مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ابراز داشت: تحقق منویات مقام معظم رهبری از مهم‌ترین وظایف تمامی مسئولان است و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همه‌ ساله از توان و پتانسیل موجود برای تحقق این اهداف والا بهره جسته است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور تحقق شعار حمایت از کار و سرمایه ملی، حدود یک‌هزار هکتار زمین را به توسعه صنایع پایین دستی توسط بخش خصوصی اختصاص داده است.

فریدونی با تاکید بر آنکه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفته است بیان داشت: با راه‌اندازی صنایع پایین دستی و افزایش ارزش افزوده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.