- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جشن ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر برازجان برگزار شد

جشن ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر برازجان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: جشن ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر برازجان برگزار شد

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان شامگاه چهارشنبه در مراسم ازدواج فرزندان شاهد و ایثارگر در کانون امام خمینی (ره) شهر برازجان اظهار داشت: در دین مبین اسلام به تمام جنبه‌ها و حالات زندگی انسان توجه شده و برنامه‌ای کامل در اختیار انسان‌ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا خاطر نشان کرد: اگر انسان‌ در تمامی مراحل و لحظات زندگی و در سختی‌ها و دشواری‌ها دستورات و تاکیدات دین مبین اسلام را در دستور کار خویش قرار دهد بی‌شک در زندگی موفق خواهد بود و به سعادت و سربلندی خواهد رسید.

وی ابراز داشت: خانواده از مباحث مهمی است که در دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به آن شده و در جامعه اسلامی از جایگاهی رفیع و بالا برخوردار است و تمامی زوج‌های جوان باید با مفهوم و ارزش خانواده در اسلام آشنا شوند.

محمودی‌نیا تصریح کرد: در سایه کانون گرم خانواده فرزندان تربیت می‌یابند و با سلامت در جامعه حضور یافته، رشد می‌کنند و به ترقی و توسعه جامعه توجه می‌کنند.

این مسئول اذعان داشت: مفهوم خانواده در جوامع غربی از جایگاه و ارزشی بالا برخوردار نیست و ارزش خانواده در آن جوامع به خوبی درک نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان عنوان کرد: خانواده کانونی برای رشد و ترقی فرزندان است و زوج‌های جوان با توجه به مفهوم حقیقی خانواده در جامعه اسلامی می‌توانند به رشد و بالندگی معنوی جامعه کمک شایانی کنند.

محمودی‌نیا بیان داشت: بسیاری از مشکلات اجتماعی که شاهد آن هستیم به دلیل عدم توجه صحیح به مفهوم و جایگاه ارزشی و اسلامی خانواده و تقلید از شیوه‌های زندگی غربی در جامعه است.

وی با تاکید بر آنکه حضور در جمع خانواده‌های ایثارگران و شهدا مایه افتخار مسئولان است گفت: سربلندی و اقتدار نظام اسلامی برگرفته از خون پاک شهیدان و مجاهدت‌های آنان در دفاع از ایران اسلامی است.

محمودی‌نیا با اشاره به شرایط ازدواج در اسلام افزود: برای جوانان مسلمان ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو و نمونه است و شرایط زندگی و سیره ایشان راهنما و راهگشای مسائل خانواده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان با یادآوری نقش خانواده سالم در رشد و بالندگی اجتماعی خواستار تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارزش‌های اسلامی شد و اذعان داشت:‌ مسئولان سیاسی و فرهنگی در سطوح مختلف باید برنامه‌ریزی‌های مدون انجام دهند و مفهوم اسلامی خانواده را در جامعه خصوصا بین جوانان نهادینه کنند.